Menu

Alt tags

Alternativní text (zkráceně alt) je html značka, pomocí které je zobrazován popisný text (alt text) obrázku. Vyhledávače mají obecně problém se čtením obrázku či jakékoliv grafiky a alt text v těchto značkách umožňuje robotů identifikovat obsah obrázku či jiné grafiky. Alt text také slouží jako alternativa v případě, že se z nějakého důvodu nenačte obrázek.

ALT z pohledu vyhledavačů

Alternativní text (neboli ALT tag) je velmi důležitý pro optimalizaci pro vyhledavače. Je totiž součástí zdrojového kódu stránky a slouží vyhledavačům k jednodušší identifikaci obsahu obrázku. Ani přes největší snahu totiž současné roboty stále nedokáží rozpoznat obsah obrázků a musí se tedy spolehnout na popis, který jim přisoudíme pomocí popisků.

ALT tag vs. TITLE

Velmi často dochází v laické veřejnosti k záměně ALT tagu s popiskem obrázku (TITLE). Je mezi nimi ale velký funkční rozdíl. Alternativní text (ALT tag) se zobrazuje ve stránce v oblasti nenačteného obrázku. Oproti tomu titulek (TITLE) se návštěvníkovi webu ukazuje po najetí myší na obrázek.

Jaké zásady u ALT tagů dodržovat

  • Každý obrázek na webu (až na výjimky) by měl mít ALT text. Bohužel se to děje velmi zřídka, často totiž zvítězí právě lenost, která způsobí to, že obrázky na webu relevantní ALT text nemají.
  • Obrázky, které slouží pouze jako dekorace nebo pozadí, ALT text nepotřebují. Nemají totiž co dělat v HTML kódu a je potřeba je umístit do CSS stylů.
  • ALT text by měl být vždy unikátní. Ano, pro každý jednotlivý obrázek.
  • ALT text by měl obsahovat konkrétní klíčová slova. To znamená, že by neměl být pojmenovaný obecně jako například „Obrázek“ nebo „Fotka“.

Váš současný ALT text obrázku najdete ve zdrojovém kódu. Vypadá takto:

„eVisions

Pokud si potřebujete zkontrolovat, jaké ALT obrázky máte momentálně na vašem webu, můžete to udělat hromadně se SEO nástrojem Spotibo. V něm získáte všechny ALT texty obrázků, které si následně můžete vyexportovat a projít jeden po druhém. Více se dozvíte v článku SEO (Optimalizace) obrázků