Menu

Real Time Bidding

Real Time Bidding je pokročilý způsob zobrazování internetové reklamy. Jedná se o prodej reklamního prostoru prostřednictvím automatizované bleskové aukce. V ní vystupují čtyři subjekty - vydavatel, dvě úrovně reklamního systému a samotný inzerent.

Vydavatel (správce reklamní plochy) nabídne volnou impresi (prostor pro 1 zobrazení reklamy) do aukce, která proběhne prostřednictvím platforem SSP (Supply Side Platform) a DSP (Demand Site Platform). Z ní vzejde jedno vítězné zobrazení, které vítězný inzerent využije pro svou reklamu. Tu zadal předtím společně s informacemi o tom, komu a jak chce reklamu zobrazit DSP systému, který za něj v aukci vystupuje. Celý proces RTB aukce probíhá automatizovaně během pouhých několika desítek milisekund ve chvíli, kdy je stránka vykreslována. Jak vyplývá z principu fungování RTB reklamy, platí se za zobrazení reklamy, nikoli za klik na ni, jako tomu je v případě klasické PPC reklamy.

Mezi hlavní výhody RTB patří možnost reklamu velmi přesně cílit na základě sofistikovaných podmínek a parametrů. Lze reklamu zobrazovat uživatelům na základě jejich zájmů nebo dalších informací - například podle jejich předchozího pohybu na webu, zhlédnutí či nezhlédnutí reklamy v minulosti, (ne)zareagování na ní a podobně. Cílit lze také na konkrétní stránky a pozice na nich.

Mezi nejpoužívanější systémy využívající princip RTB patří DoubleClick, AdForm a Etarget. Obecně RTB reklamu využívají především větší klienti, kteří do ní investují stovky tisíc až miliony korun měsíčně. Rádi vám ale pomůžeme s realizací kampaní i s podstatně nižšími rozpočty, proto se na nás neváhejte obrátit.

18. července. 2016