Menu

#SEOrestart report

Jen co dozněly poslední ohlasy z vydařené premiéry DATArestartu, mohli jste začít vstřebávat nové dojmy, tentokrát z třetího ročníku SEOrestartu. Konference se konala v pondělí 15. června a pořádala jí tradičně agentura Medio Interactive. V následujícím reportu se s vámi stručně podělíme o to, co v nás akce zanechala.

Vojtěch Foukal – SEO třikrát jinak

Celou konferenci odstartoval Vojtěch Foukal z VISIBILITY, který se ve své přednášce věnoval tomu, jak tvořit SEO strategii pro tři různé druhy webů.
Vysvětlil, že v případě čistě obsahových webů se offpage faktory začíná zabývat až tehdy, když v rámci on-page není co zlepšit. V linkbuildingu pak spoléhá na obsah, který na internetu dosud není, a publikuje jej na prémiových webech v rámci „prémiového linkbuildingu“ – pro zúčastněné nový pojem, který pobavil. Přes smrt několika koťátek byly jádrem přednášky tipy na interní prolinkování v rámci obsahových webů.
Twitter: @vojta

Pavel Ungr – Optimalizace kategorie e-shopu tam a zase zpátky

56

Vojtu na stupínku vystřídal Pavel Ungr, který hodil do placu tři způsoby, jakými je možné vypořádat se se stránkováním zejména u větších e-shopů. Upozornil i na možnosti automatizace obsahu, na kterou sice potřebujete šikovného copywritera, ale ušetří vám mnoho času a práce. Pavel také doporučil zabránit robotům indexovat stránkování pomocí noindex do hlavičky stránky. Tato průkopnická informace vyvolala v sále zajímavé ohlasy, protože do těchto neprobádaných vod se zatím nikdo nepustil.
Twitter: @PavelUngr

Vladimír Přichystal – Přesah optimalizace „zbožáků“ do internetového marketingu e-shopů

Po prvním coffee breaku představil Vladimír Přichystal z Besteto širší pohled na „zbožáky“ v rámci SEO a dalších kanálů. Zmínil často opomíjenou chybu, kterou je duplicita, již si přes XML feed vůči vlastnímu webu můžete snadno přivodit. Nakonec dal zúčastněným tip, jak z XML feedů získávat cenná data nejen o vlastním shopu, ale i o konkurenci. Přednášku uzavřel úsměvně moudrem: „Ve zbožácích se prodává hůř to, co se nehledá.“
Twitter: @prichystal

Jan Tichý – SEO ve světě JavaScriptu


Před obědem se slova ujal pořadatel akce a hodil účastníky rovnou do vod JavaScriptu. Honza potvrdil roli profíka, který perfektně rozumí technické stránce oboru, a vysvětlil, na co musí člověk myslet, když v kódu kombinuje HTML a JavaScript. Odbornou přednášku však zakončil smutným konstatováním, že pokud se chcete vyhnout jakýmkoliv problémům, musíte se vrátit "zpátky na stromy", tj. k čistému HTML.“
Twitter: @jantichy

Ignite přednášky

Série bleskových přednášek tradičně okořenila atmosféru celé konference. Mezi nejzajímavější patřily přednášky od Filipa Podstavce a Martina Kůry. Filip nastoupil podobně jako na Marketing Festivalu a mluvil o tom, že linkbuilder je k ničemu, když nemá k dispozici kvalitní obsah. Martin se zabýval SEO v čínském prostředí a ve velice vtipné prezentaci došel k závěru, že optimalizovat pro čínský vyhledávač Baidu není zas takový problém, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Martin Šimko - Největší SEO mýty, kterým nesmíme věřit


Martin se věnoval SEO mýtům, na které je v ČR snad největším odborníkem. Kromě toho, že je důležité mít pro správnou dostupnost obsahu v pořádku technické věci, poradil Martin, jak a hlavně s jakou trpělivostí kooperovat s programátory. Naši kolegové si s Martinem dokonce hodili pokec na Periscope. Záznam naleznete zde.
Twitter: @MartinSimko

Marie Štouračová – Mobilní SEO

57

Marie ve své přednášce o mobilním SEO potvrdila naše zkušenosti, jelikož taktéž nezaznamenala výraznější výkyvy ve změně pozic po „mobilegeddonu“. Zmínila, co a jak je mít potřeba správně nastavené pro úspěšný mobilní web. Doporučila také několik nejspolehlivějších nástrojů, kterými si svůj Mobile Friendly design můžeme otestovat.
Twitter: @Marie_Sto

Zdeněk Nešpor – Data driven linkbuilding

Jádrem Zdeňkovy přednášky byla vizualizace dat pomocí Gephi a práce s SQL. Vizualizace struktury odkazů vypadala ze začátku velice slibně, ale Zdeněk jí naneštěstí nedokázal dostatečně obhájit, čímž celá prezentace dosti utrpěla. Přínosné však bude využívání SQLite databázového systému, ve kterém Zdeněk spatřuje obrovský potenciál při využívání linkbuildery, protože výrazně zefektivňuje práci a hlavně šetří drahocenný čas.
Twitter: @Chaoticum  
     

Tomáš Vyskočil – Případová studie Edna.cz

Téma Tomášova vystoupení si už od začátku říkalo o post nejzajímavější přednášky celé konference a tento potenciál byl naplněn do poslední kapky. Tomáš popsal strastiplnou cestu, kterou musela jeho Edna.cz absolvovat, aby si vysloužila pomyslnou zlatou medaili na poli seriálových webů. Z té hromady perliček stojí za vyzvednutí např. „porno ban“ od Seznamu.cz za historický seriál Masters of Sex v horní liště webu, či spolupráci s „blogísky třináctek“. Nakonec Tomáš prozradil, že se můžeme těšit na expanzi webu do zahraničí, konkrétně do Anglie, Španělska a Francie.
Twitter: @tomasvyskocil

Třetí ročník SEOrestartu byl určitě důstojným pokračováním, které navázalo na předešlé úspěchy.


17. června. 2015