Menu

Ohlédnutí za Content First 2015 2.díl

Aneb co se dělo po obědě.


Zdeněk Hejnák: Definujte si cíle

Zdeněk Hejnák z Dobrého webu svou prezentaci napěchoval informacemi, co to šlo. Za obsah označil všechno, co přináší nový pohled nebo užitek, a zbytek přednášky zaměřil na jeho měření. Abyste měli co měřit, musíte si nejprve definovat cíle, které pro vás mají ekonomickou hodnotu. Za takový cíl můžete považovat například i stažení dokumentu, sdílení na sociálních sítích nebo zaslání poptávky. Cíli pak v Google Analytics přiřadíte hodnotu, kterou si určíte na základě hodnoty vstupní stránky. Na tu přijdete tak, že si odpovíte na čtyři základní otázky:

1.Jaký obsah přináší vyšší hodnotu?

2.Jaký zdroj přivádí návštěvnost s vyšší hodnotou?

3.Jaký obsah vám přivede návštěvníky přirozeně, a tím vám ušetří peníze?

4.Jaký je poměr mezi mobilními a desktopovými přístupy?

Když se popasujete s tímto úkolem, zbývá vám ještě zjistit, jaký názor mají na vaše stránky návštěvníci. Stačí jim na konci článku položit obligátní otázku: „Byl pro vás tento článek užitečný? Ano./Ne.“ A v případě odpovědi „Ne.“ položte otevřenou otázku např.: „Jakou informaci jste hledali, a nenašli?“ Tak získáte cennou zpětnou vazbu, díky které nasbíráte podněty a připomínky, které by vás samé nenapadly.


Pawel Stepien: SentiOne

Jediná přednáška v angličtině se týkala prezentace nástroje SentiOne a využití online monitoringu v obsahovém marketingu. Proč tedy používat SentiOne?

  • Budete mít dokonalý přehled, kde se vaše cílovka sdružuje a jaká témata řeší.
  • Díky tomu nasbíráte dostatek relevantních klíčových slov a poznáte pro danou komunitu nejdůležitější influencery, se kterými posléze můžete začít spolupracovat.
  • Nezapomínejte ani na své konkurenty: sledujte jejich strategii a trendy v oboru.
  • SentiOne vám veškeré informace seřadí do přehledného dashboardu, a vám se tak podaří přesně vychytat správný moment a místo, kdy a kam máte jaká témata umístit. 

84

Case Study Nestlé: Pořádně si vše naplánujte

Marek Nepožitek a Olga Szélesová odprezentovali případovou studii Nescafé. Aby posluchače uvedli do děje, shrnula Olga z agentury Vivaki ve 4 krocích, jak se taková kampaň plánuje:

1.Svolejte brífink a domluvte se, co vlastně chcete dělat.

2.Definujte si cíle a zjistěte, kde se vaše cílovka pohybuje, co říká (takže opět social listening a mimo jiné k němu používají i SentiOne), kdo je vaše konkurence a jakou má strategii.

3.Naplánujte si vlastní strategii.

4.A aktivujte ji.

Marek z Newcastu pak přišel s konkrétními informacemi v rámci úspěšné tříměsíční kampaně na kávové kapsle Nescafé Dolce Gusto Espresso:

1.Cílem kampaně bylo zvednout povědomí o značce.

2.Na základě dat si určili influencery a trendsettery, sesumírovali si povědomí o produktu, klíčová slova pro cílovku, zamysleli se nad potenciálem pro edukaci a zjistili si, na jakých platformách se cílovka pohybuje, co tam dělá a kdy.

3.Na základě těchto informací si vytipovali zajímavá témata pro PR články a vymysleli ve spolupráci se známým fotografem fotosoutěž s vlastním hashtagem.

4.Soutěžící soutěžili jak s blogery (např. A cup of style) o věcné ceny, tak o zařazení do putovní výstavy v předsálí kin. Obojí zaznamenalo velký ohlas.

Marek Bačo: Can you win „the game“?

85

O pravděpodobně nejvtipnější přednášku celé konference se postaral Marek Bačo z MediaComu, která přednášel o trollingu (tj. online rýpalství), respektive o tom, jak s ním (ne)bojovat. Na základě mnoha příkladů jak ze zahraničí (než spustíte nějakou kampaň, zamyslete se, jestli vám do ní trollové nemohou nějakým způsobem nastrčit Hitlera, ať nedopadnete jako MountainDew nebo Coca Cola), tak z tuzemska (Olga Lounová zažila po vypsání svého semináře Jak uspět v umění takový nálet trollů, že akci raději zrušila) ilustroval, jak takový trolling probíhá, a doporučil několik zásad, jak si při setkání s trollem zachovat tvář:

1.Neberte si trollení osobně a nereagujte popudlivě.

2.Rozlišujte mezi haterem a trollem.

3.Pátrejte po identitě trolla a odmaskujte ho.

4.Nekrmte svého trolla.

5.Nemažte trollí výlevy. Přilejete tím olej do ohně.

6.Buďte na trolly připravení a mějte po ruce krizový scénář.

7.Prostě trolla ignorujte a ho to přestane bavit.

8.Nepodceňujte vlastní komunitu.

9.Opatrně s bany a blokováním trollů.

10.Kdo je bez viny, ať hodí kamenem, aneb čas od času si zatrollíme každý.


Veronika Hlaváčová: Narafičte na ně mrkev

Veronika Hlaváčová je ve Slevomatu kápo přes HR marketing, kterému se věnuje i na svém blogu NeonovaHR. Její prezentace se hemžila zajíčky a mrkvičkami, kteří ilustrovali vhodné kandidáty a lákavou pracovní pozici. Veronika při náboru kandidátů dosahuje výborných výsledku a přítomným v sále dala pár tipů, jak sehnat ideálního kandidáta:

  • V úvodním textu náborového inzerátu používejte jazyk ideálních kandidátů.
  • Vtiskněte inzerátu rysy firemní kultury a odlište se tak od davu.
  • Prozkoumejte místa, kde by se ideální kandidát mohl pohybovat. Jak v online, tak v offlinu. V praxi to znamená prošmejdit facebookové skupiny i oslovovat lidi na afterparty po konferencích nebo obléct vývojáře do hajrovacích triček.
  • Zajímají vás konkrétní čísla? Pokud by se Veronika HR marketingovým aktivitám nevěnovala, musela by na jedno místo oslovit cca 150 vhodných kandidátů. Takto jí stačí v průměru 50.
  • A P. S. inzeráty na LinkedInu nefungují


Marián Kábele: Obsahový marketing je filosofie

86

Jak vytvořit obsahový plán pro blog e-shopu s nábytkem, o tom přednášel Marián Kábele. Souhlasil s předchozími spíkry v tom, že lidé zbožňují příběhy, a přiblížil mravenčí práci, která za povedenou obsahovou stránkou blogu stojí. Chystáte se založit blog? Držte se následujícího postupu:

1.Prozkoumejte své síly. Ať v půlce projektu nezjistíte, že vám chybí lidé, čas nebo peníze.

2.Udělejte si obsahový audit, abyste věděli, co už máte.

3.Naplánujte obsahovou strategii (to zahrnuje rozmyšlení témat, případně skupiny témat, akce, persony atp.)

4.Namalujte si to všechno tužkou na papír. Budete mít skvělý přehled.

5.Sestavte obsahový plán a dejte do něj obsahový kalendář, kde budete mít na půl roku dopředu sepsané, co (jaké téma) a kdy (v které dny) publikujete. Využívejte při tom online nástroje – osvědčil se třeba Google Calender nebo TeamWork propojený s Google Drive.

6.Tvořte a publikujte obsah (články, soutěže, inspirační fotogalerie, odkazy…).

7.Propagujte (na sociálních sítích, emailingem).

8.Měřte a analyzujte. A měřte především asistovanou konverzi (aneb kolik času stráví čtenář na blogu, než nakoupí?).


Barbora Polachová: Vždycky tam musí být něco super

Barbora Polachová přišla představit uber-cool mobilní aplikaci UBER, která vás natolik okouzlí, že dáte vale klasickým taxikářům. Aplikace funguje na principu klasické taxislužby, ale s normálními řidiči a auty. Nainstalujete si aplikaci do mobilu a zavoláte si přes ni odvoz. Ten řidič, který je vám blízko, na poptávku zareaguje a odveze vás, přičemž v aplikaci vidíte řidičův profil a informace o autě, kterým pojedete. Poplatek za služby vám aplikace strhne přímo z platební karty. UBER existuje ve světě už pár let, ale do Česka dorazil teprve loni a snaží se o budování pozitivního renomé značky. Protože, přiznejme si to, pražští taxikáři se dobré pověsti zrovna netěší. V UBERU jdou na propagaci od lesa a přes různé akce. Třeba na UBERvalentýn vám přivezou růže a letos chtějí v rámci akce UBERicecream rozvážet po Praze zmrzlinu.

87

Marie Doležalová: Když spadne server, je to prý dobrý

Konferenci zakončila herečka a bloggerka Marie Doležalová, která si vlastně čirou náhodou založila blog kafeacigarko.cz a psaní jí jde omylem tak dobře, že za blog obdržela cenu Magnesie Litery. V rozhovoru ji vyzpovídal Ján Simkanič. Pokud nemáte blog ještě prostudovaný, fofrem to dožeňte. Marie píše opravdu skvěle.

A co říkáte na konferenci vy? Dozvěděli jste se něco užitečného? Pište do komentářů!

01. července. 2015