Menu

Novinky z onlajnu #10

Dva týdny uběhly jako voda, a tak ve středu opět zasedli Luděk s Petrem k živému vysílání Novinek z onlajnu. Apple, Twitter, Google, Facebook, Instagram. Firmy se pořád snaží, aby bylo o čem referovat. Přečtěte si, co vás čeká a nemine ve světě online reklamy.

Nákupy přes Apple TV 


Gilt, e-shop s módou, představil na Apple konferenci Keynote novou aplikaci pro Apple TV, díky které nakupujete rovnou z obrazovky. Zajímavé by mohlo být propojení služby s dalšími aplikacemi, Amazonem nebo product placementem. Líbí se vám tričko moderátora vaší oblíbené talkshow? Televize by vám v budoucnu rovnou mohla nabídnout e-shop, kde ho koupíte. 


Přichází iOS 9

17. 9. vypustil Apple do světa aktualizaci operačního systému iOS 9, který uživatelům slibuje spoustu  vylepšení. To největší se týká prohlížeče Safari. V nastavení si jednoduše zablokujete reklamu a stáhnout si můžete tady AdBlocker. Jaký to asi bude mít efekt na výkonnost reklamy v mobilních zařízeních? Kluci budou vývoj sledovat a v některém z dalších dílů se vrátí s infem.


Firefox zavádí doporučené stránky

Mozilla oznámila, že v prohlížeči Firefix přibude na liště funkce "Doporučená stránka". Striktně přitom  odmítla, že by se jednalo o placenou reklamu. Firefox vám bude doporučovat partnery Mozilly, které bude vybírat na základě historie vašeho vyhledávání. Prý to budou lídři v oboru, kteří vám nabídnou pro vás zajímavé produkty. Jak bude Mozilla partnery vybírat a jak to bude celé fungovat, zůstává prozatím s otazníky.


PPCkáři, pište si do kalendáře

Od půlky října změní Google v Adwords definici konverzí. Ve sloupce konverze zůstanou jen ty konverze, které jsou zapnuté pro optimalizaci, tzn. že se s nimi počítá v bidování zaměřeném pro optimalizaci konverzí. Čekejte proto pokles čísla konverzí a u svých klientů si tuto aktualizaci pohlídejte.


Jak pracují firmy se svými účty na Twitteru?

V Socialbakers se zajímali o to, co vlastně firmy se svými účty na Twitteru provádějí a jak na něj nahrávají videa. Sledovali 500 největších značek a zjistili, že roste počet videí nahrávaných přes Periscope a přímo do Twitteru, tedy tzv. nativních videí. Naopak klesá počet videí nahraných na Twitter přes YouTube. Jde o logický trend, protože videa nahraná přímo do Twitteru se uživatelům automaticky spouštějí stejně, jako se to děje v News Feedu na Facebooku. Sociální sítě totiž tlačí vývoj takovým směrem, aby uživatelé neměli vůbec potřebu z nich odcházet.


Google a Twitter chtějí rychlejší mobilní obsah

Spolupráce obou gigantů má přinést rychlejší stahování obsahu do mobilních zařízení.  V podstatě se jedná o stažení obsahu, na který se odkazuje na Twitteru nebo ho uživatelé vyhledávají pomocí dotazu v SERPu, a jeho rychlé dodání. Nebudete tak muset čekat na načtení mnohdy pomalých webů. Novinku začnou Google s Twitterem testovat na podzim a teprve poté ji uvolní pro všechny. 


Zaplaťte svým Androidem

Google spustil Android Pay, platformu pro placení mobily s OS Android. Pokud tedy vlastníte mobil, který podporuje NFC platby, a disponujete americkou platební kartou, můžete si aplikaci vesele stáhnout. Luděk s Petrem očekávají, že se novinka z Ameriky dostane do Čech rychle a chválí pružnost Google oproti Applu v zavádění zámořských inovací na starém kontinentě. Na druhou stranu je nutno podotknout, že v tomto případě využil Google cestičky, kterou mu prokopal Apple se svým Apple Pay.


Průlom v reklamě na Instagramu

30. 9. končí na Instagramu beta verze Instagram Ads a příležitost propagace na Instagramu získá každý. Instagram využívá technologie Facebooku, a tak si už od začátku vyhrajete se zacílením na místa pobytu nebo zájmy uživatelů. Kluci se už třesou na to, až si nový nástroj osahají, a v říjnu vám poví, jak se reklama na Instagramu osvědčila.


Hashtag5 - propojení instagramistů se značkami

Pražská digitální agentura TL5 spustila novou platformu Hashtag5 pro komunikaci mezi značkami a instagramisty. Potřebujete zpropagovat produkt? Nabídněte ho instagramistům, kteří ho nafotí a umístí fotky na svůj profil. Rázem se tak dostanete do centra pozornosti všech jejich followerů. Konečně se i influenceři na Instagramu dočkají péče, kterou již delší dobu věnují agentury třeba YouTuberům. 


Live streamy na Facebooku

Facebook spouští podobnou službu jakou je Periscope na Twitteru. Živě vysílat se zatím mohou jen celebrity a také Honza Řezáb ze Socialbakers:) Co bude následovat? Zpřístupní Facebook tuto službu také řadovým uživatelům? A budou vám chodit notifikace nebo se budou streamy zobrazovat v news feedu? Nadšení hltači videoobsahu se rozhodně mají na co těšit


Byli jsme u toho: První pražský MeasureCamp 

Největší analytická konference, která je vlastně nekonferencí, se konečně konala také v Praze a my se stali jejím partnerem. Proslulá je výbornými přednáškami, programem sestaveným až v den konání a uvolněnou atmosférou. Report z celé akce si přečtěte na našem blogu

 

Ani Seznam nezahálí 

Kromě toho, že Seznam chystá novou verzi homepage, připravil pro vás také offline mapy celého světa a do výsledků vyhledávání zařadil Produktové inzeráty, podobné Shopping Ads v Googlu. Zatím je testuje 38 velkých internetových obchodů, ale za měsíc by tuto možnost měli mít všichni obchodníci.

 

Připojte se zase za 14 dní, 30. 9. ve 13:00 na náš Periscope na Twitteru nebo na YouTube účet a dostaňte do krve další dávku Novinek z onlajnu v přímém přenosu!


22. září. 2015