Menu

Google Tag Manager pro začátečníky

Autor Petr Vojtěchovský Petr Vojtěchovský

GTM je, jak již název napovídá, nástroj z dílny Googlu a jehož užívání je zdarma. Tento nástroj vám usnadní život při nasazování a aktualizování webových značek (konverzní, měřící, remarketingové a další kódy) pouhými pár kliknutími, bez nutnosti úprav kódu stránek.

Co je to Google Tag Manager?

GTM je, jak již název napovídá, nástroj z dílny Googlu a jehož užívání je zdarma. Tento nástroj vám usnadní život při nasazování a aktualizování webových značek (konverzní, měřící, remarketingové a další kódy) pouhými pár kliknutími, bez nutnosti úprav kódu stránek.

Jak GTM funguje?

Jednodušší nástroj si jen těžko představíte, protože:1.si vložíte script GTM na každou stránku našeho webu 2.přes webové rozhraní naklikáte v GTM všechny značky (analytics, remarketing atp.), spouštěcí pravidla a makra 3.uložíte 4.publikujete5.a na webu se spustí kódy podle pravidel, která jste nadefinovali

Největší výhody Google Tag Manageru?

nové značky na web nasadíte rychle, aniž byste museli zasahovat do kódu stránek•díky debug módu jednoduše zkontrolujete, zda se nasazené značky spouštějí správně•definujete vlastní pravidla, a tím si nastavíte spuštění značky přesně ve chvíli, kdy potřebujete•verzování (pokud jste vytvořili nové značky, publikovali je a teprve poté jste zjistili chybu, můžete se bez problémů vrátit k jakékoliv předchozí verzi) •všechny kódy máte pod jednou pokličkou •uživatelům snadno přiřadíte práva pro náhled, editaci či publikaci skriptů •je velice flexibilní a nasadíte jej i do mobilních aplikací, protože podporuje jak Android, tak iOS •je kompatibilní, protože kromě Google značek umožňuje vkládat skripty třetích stran•jakoukoliv informaci na stránce si přidáte do GTM, který vám tuto informaci zprostředkuje do dalšího nástroje

Jak nasadit kód Google Analytics do GTM

Po založení účtu a vyplnění všech základních informací (název účtu, URL webu) se vám zobrazí skript Google Tag Manageru, který musíte vložit na každou stránku na našem webu. Google doporučuje vložení před html tag <body>.

143

Po odkliknutí OK a naimplementování na web se pusťte do vytvoření vaší první značky.

Klikněte na New Tag...

144 

… a vytvořte si značku pro Google Analytics měření. 

Takže vyberete GA…

145


…a vyplníme všechny potřebné údaje (Google Analytics/Universal Analytics, název značky, tracking ID, zapnutí rozšíření, typ trackování - u nás se jedná o zobrazení stránky/page view).

146

Z předpřipravených spouštěcích pravidel vyberete Spuštění na všech stránkách a dáte Vytvořit značku.

147

Abyste mohli začít trackovat, klikněte na Publish, a tím značku zveřejníte.

148

Odsouhlaste publikaci.

149

Hotovo!

150

Vaše první značka v Google Tag Manageru funguje! V tuto chvíli běžte na váš web a jednoduchým rozšířením pro webové prohlížeče (Chrome a Firefox) s názvem Google Tag Assistant otestujte, že je vše v pořádku.


Petr Vojtěchovský

21. srpna. 2015