Menu

Google Tag Manager

Jednou z hlavních výhod online inzerce je fakt, že je možné vše velmi přesně měřit. Bez přesných dat, se v dnešní době již neobejdeme a proto má každý inzertní nástroj možnost měřit téměř jakékoliv cíl. Pro správné nastavení všech měřících kódu byla vždy potřeba asistence IT. Google však představil nástroj, který správu měřících kódů velmi zjednodušuje.

Jedná se o Google Tag Manager, který je inzerentům k dispozici zcela zdarma a umožňuje jednoduchou správu kódů. 

Jak začít: 

Abychom mohli začít využívat Google Tag Manager, je potřeba se pouze zaregistrovat a do kódu webu vložit část kódu, kterou obdržíme.  

Jak nasadit kód Google Tag Manageru?

Po založení účtu a vyplnění všech základních informací (název účtu, URL webu) se vám zobrazí kód Google Tag Manageru, který musíte vložit na každou stránku na vašem webu. Google doporučuje vložení na co nejvyšší možnou pozici v html části.

Následně už nasazení veškerých měřících kódů realizujeme v samotném rozhraní GTM.

Skrze nástroj GTM můžeme vkládat například tyto kódy:

  • Měřící kódy pro Google Analytics, 
  • Konverzní kódy nebo remarketingové kódy pro Google Ads, 
  • Konverzní kódy nebo remarketingové kódy pro Sklik, 
  • kódy pro zbožové srovnávače, 
  • vlastní kódy,
  • a mnoho dalšího. 

Hlavní výhody GTM 

  • kódy nasadíme rychle bez nutnosti IT podpory 
  • nezasahujeme do kódu webu 
  • je možné definovat si vlastní pravidla 
  • přehledná správa kódů 
  • snadno přiřadíme práva dalším osobám pro náhled, editaci, či publikaci 

Google Tag Assistant 

Google Tag Assistant je další nástroj od Googlu, který inzerenti mohou v souvislosti s kontrolou měřících kódů využít. Tento nástroj analyzuje značky na navštívených stránkách. Nástroj lze přidat jako rozšíření do Chromu. Tento nástroj nesleduje aktivity uživatele, pouze dává k dispozici rychlý přehled o nasazených kódech na webu.