Menu

eVisions: Novinky z onlajnu #1

13. května uzřel světlo světa první díl Novinek z onlajnu v podání Luďka Pulicara a Petra Vojtěchovského. Přímým přenosem přes Periscope od 13:00 vše jen začalo. Kluci chtějí interaktivní povídání o světě online marketingu opakovat každé dva týdny. V případě, že live show na Periscopu nestihnete, budete moct nasát informace ze starých dílů na firemním YouTube kanálu.  


Co tento týden nejvíc zajímá markeťáky, je vývoj na Seznamu,“ otevřel Luděk Pulicar debatu o první novince – úpravě algoritmu na Seznam.cz s interním názvem Jalapeňo. Má se zabývat odstraňováním nekvalitních výsledků z vyhledávání. Podle Seznamu by to mělo ovlivnit až 25 % všech výsledků. U 2 % dotazů se očekávala změna na prvním místě. Avšak 13. května uplynul den od vypuštění algoritmu a žádné změny patrné nebyly.

Apple vypustil vlastního internetového robota, který prochází weby. Petr nepovažuje za dobrý nápad, že Apple leze do zelí ostatním vyhledávačům, a Luděk soudí, že hlavním záměrem Applu pro vypuštění vlastního crawlera je zkvalitnění Siri v produktech Applu. Ve svých aplikacích je totiž Apple stále na někom závislý. Ať již na Google či Bingu. A tohle by mohla být cesta k jeho osamostatnění.

46

V tomto momentu se do debaty zapojil i jeden z diváků (zdravíme Adama:) a poznamenal, že toto odůvodnění dává smysl z pohledu Applu i pro vyhledávání Spotlight, kde Apple využívá vyhledávač Yahoo a nechce tam pustit Google.

Google spustil na začátku roku v Kalifornii srovnávač pojištění. Zatím se zaměřuje jenom na autopojištění, ale Google jej plánuje rozšířit i na kreditní karty, hypotéky a podobně. Tato platforma je otevřená všem poskytovatelům pojištění.

LinkedIn 7. května spustil rozšíření svých analytics,“ uvedl Petr další novinku. Jedná se o rozšíření v tom smyslu, že uvidíte detailní informace o uživatelích na publisher platformě, kterou LinkedIn vlastní, a na které publikujete články. Díky tomuto rozšíření budete znát jméno či pracovní pozici lidí, kteří lajkovali, nebo sdíleli váš článek. Budete se s nimi moct také spojit. „Vidím v tom veliký potenciál pro content marketing. Mohlo by to znamenat víc B2B marketingu.“

Sociální síť Twitter upravila podobu svých promoted postů. Odstranila z nich oranžovou šipku, která označovala sponzorované posty, takže teď vypadají ve vašem news feedu mnohem přirozeněji.

„Co mě zaujalo více než šipečka u Twitteru bude směrováno asi spíš k iOS uživatelům, který nás teď určitě sledují na svém zařízení. Google konečně aktualizoval Google Analytics pro iOS. Pro mě je to super, protože můžu v MHD nebo v posteli kontrolovat Analytics, což se doteď dost dobře a přehledně nedalo,“ představil Petr vítanou novinku pro všechny markeťáky.

Kluci se věnovali i Apple Smartwatch v souvislosti s novou facebookovou aplikací. Mark Zuckerberg totiž oznámil, že Facebook pro Apple Smartwatches určitě bude. Luděk s Petrem se rozcházeli v názoru na využitelnost téhle aplikace pro speciální cílení reklamy. 

Nenechejte si již dnes, 27.května, ujít další díl Novinek z onlajnu a buďte v obraze!


07. května. 2015