Menu

#DATArestart report - Copy

Poslední dubnové pondělí jsme zasvětili datům na analytické konferenci DATArestart, kterou pořádala agentura Honzy Tichého - Medio Interactive. Jednalo se o první ročník této nabité konference a my Vám přinášíme krátký souhrn toho o čem se mluvilo, co se řešilo a komu se to hodilo. Přečtěte si náš stručný report z akce.

Tomáš Čupr - Jak nám pomáhají data na Rohlík.cz 

37

Přednáška Tomáše se točila okolo jeho posledního projektu Rohlík.cz. Z pohledu managementu popsal, jak v Rohliku efektivně optimalizují pomocí dat všechny interní procesy, které by mohly zpomalit rozvoz zboží. Jste ve vaší firmě zodpovědní za projekty? Obsah této přednášky se vám bude hodit.

@tomcuprcz

Přednáška zde

Michal Krčmář a Jiří Mach - Big data v praxi? 

Duo Michal a Jiří pojalo přednášku technicky a představilo datovou analytiku firmy Profinit, ze které oba pochází. Big data jsou trendy a tipy, jak je využít ještě lépe, se neztratí.

Přednáška není k dispozici

@krcmic a @Profinit_NFG

Petr Vojtěchovský - Měříme v Yandex Metrica 

35

Petr představil publiku nástroj ruského vyhledávače Yandex - Yandex Metricu, který je primárně nástrojem pro zvyšování konverzního poměru a je nabízen zdarma. Protože se příliš neliší od Google Analytics, vysvětlil a předvedl hlavní rozdíly mezi oběma analytickými nástroji a řadu zajímavých funkcí (ClickMap, ScrollMap, analýza dat z formulářů), které Yandex Metrica v sobě obsahuje zdarma, a které jsou v jiných analytických nástrojích zpoplatněné. 

Hodnotit přednášku kolegy je zapeklitá věc, nicméně řada pozitivních reakcí přímo v místě konání konference i na sociálních sítích nás utvrdila v přesvědčení, že se jednalo o jednu z nejzajímavějších prezentací celodenního programu. 

Přednáška zde

@darkjober

André Heller a Romana Velflová - Enhanced Ecommerce 

Nástroj Enhanced Ecommerce v Google Universal Analytics umožňuje celou řadu rozšíření a měření. Má však také podstatná omezení, na která ve své přednášce poukázal André Heller z pořadatelské agentury Medio Interactive. Zejména datové (přenosové) limity jsou tak zásadní, že podle nás v zásadě “zabíjí” veškeré jeho výhody. 

@andheller @chromanna

Přednáška zde

Milan Petr - I prodavačka v papírnictví může být datový analytik 

Milan pojal prezentaci nástroje GoodData hodně zábavně a my se mimo jiné dozvěděli, že firma McPen investuje do svých zaměstnanců nejenom čas, ale dává jim také možnost v tomto analytickém nástroji sledovat své KPIs. Inspirace pro manažery?

Petr Havlík - Blesková analytika s Tableau 

Petr posluchačům představil výhody nástroje Tableau, který slouží především k vizualizaci dat. Během vystoupení názorně předvedl základní možnosti exportů dat a řešení několika konkrétních případů. Jednalo se tak de facto o workshop, díky kterému Petr nepochybně získal pro Tableau další příznivce.

@petrhavlik

Přednáška zde

Jan Mayer - Analýza 50 000 produktů konkurence 

Originální a vtipný Honza Mayer zaměřil své povídání především na e-shopy a rozdělil datové analytiky na křečky a krtky. Křečci zbožňují shromažďování, krtci se naopak rádi rýpou ve věcech a přicházejí jim na kloub. Kam se řadíte vy?

@h_onza

Přednáška zde

Matěj Novák - Segmentace uživatelů v online reklamě 

Opakování je matka moudrosti. Matějovu prezentaci o CPex Audience jsme sice měli možnost shlédnout již na jiných konferencích, ale připomenout si, jak cílit reklamu podle publika nemůže být nikdy na škodu.

@pachollini

Přednáška zde

Jan Tichý - RFM analýza 

Honza nám ukázal jak na správnou RFM analýzu a rozebral do detailu, podle jakých parametrů máme segmentovat zákazníky do RFM modelu. Odhalil, jak rozpoznat důležité (rozuměj rentabilní) zákazníky a také naopak ty obchodně nezajímavé. 

@jantichy

Přednáška zde

Ignites přednášky

Série 5minutových přednášek zpestřila a oživila celou konferenci. Omezený čas a počet slidů totiž nutí řečníky k maximální efektivitě a hutnosti projevu. Až na menší výjimky tomu tak bylo i tentokrát :).

Jan Sovka, IBM - Dávky nechceme, chceme real-time

Blok zahájila velmi svižná, akční a zajímavá přednáška, ve které se Honza Sovka zamýšlel na relativností významu termínu “real-time”, a jak jej časově ohraničit. 

Přednáška zde

Lukáš Drápal, CGI - Machine learning a data mobilních operátorů

Vysvětlit obsáhlé téma strojového učení během 5 minut? Tomu říkáme výzva. Lukáš se ji pokusil zdolat na příkladu detekce věku a pohlaví majitelů předplacených telefonních karet nejmenovaného operátora, a podařilo se mu to vcelku slušně. 

Přednáška zde

Marek Prokop, PROKOP software - Krokodýli, žirafy a jiná zvířata ve vašich datech

38
Typická Markova filozofická přednáška porušující všechna pravidla a překonávající všechna očekávání. Ale o tom vlastně celé Markovo povídání bylo. Shrňme si její hluboké poselství několika nejzásadnějšími myšlenkami:

  • Pokud se budete dívat na data a uvidíte v nich jen data, budete možná dobří analytici, ale nebudete výborní analytici.”
  • Intuice není nic jiného než koncentrovaná zkušenost a fantazie není nic jiného než osvobození mysli od pravidel.
  • Nebuďte jenom analytici. Zapojte fantazii a intuici, naučte se číst příběhy, které data vyprávějí, a naučte se z nich vytvářet nové příběhy, které se teprve stanou. 

Přednáška zde

Michal Procházka, Medio Interactive - Informace a data v kontextu

Michal nám připomněl, že vše a každý má vlastní kontext. Tento kontext je subjektivní a ovlivňují ho znalosti a reprezentace dat.

Přednáška zde

Lenka Krsová, Socialbakers - Umění (dez)interpretace dat

Škoda, že Lenka Krsková neporušila pravidla a neprotáhla své vystoupení na delší časový úsek. Její úvaha nad interpretací dat byla zajímavá a zasloužila by si formát plnohodnotné přednášky. 

Přednáška zde

07. května. 2015