Menu

#DATArestart report

Poslední dubnové pondělí jsme zasvětili datům na analytické konferenci DATArestart, kterou pořádala agentura Honzy Tichého - Medio Interactive. Jednalo se o první ročník této nabité konference a my Vám přinášíme krátký souhrn toho o čem se mluvilo, co se řešilo a komu se to hodilo. Přečtěte si náš stručný report z akce.

Tomáš Čupr - Jak nám pomáhají data na Rohlík.cz 

37

Přednáška Tomáše se točila okolo jeho posledního projektu Rohlík.cz. Z pohledu managementu popsal, jak v Rohliku efektivně optimalizují pomocí dat všechny interní procesy, které by mohly zpomalit rozvoz zboží. Jste ve vaší firmě zodpovědní za projekty? Obsah této přednášky se vám bude hodit.Přednášku najdete zde.

Twitter: @tomcuprcz


Michal Krčmář a Jiří Mach - Big data v praxi? 

Duo Michal a Jiří pojalo přednášku technicky a představilo datovou analytiku firmy Profinit, ze které oba pochází. Big data jsou trendy a tipy, jak je využít ještě lépe, se neztratí.Přednáška není k dispozici

Twitter: @krcmic a @Profinit_NFG


Petr Vojtěchovský - Měříme v Yandex Metrica 

35

Petr představil publiku nástroj ruského vyhledávače Yandex - Yandex Metricu, který je primárně nástrojem pro zvyšování konverzního poměru a je nabízen zdarma. Protože se příliš neliší od Google Analytics, vysvětlil a předvedl hlavní rozdíly mezi oběma analytickými nástroji a řadu zajímavých funkcí (ClickMap, ScrollMap, analýza dat z formulářů), které Yandex Metrica v sobě obsahuje zdarma, a které jsou v jiných analytických nástrojích zpoplatněné. 

Hodnotit přednášku kolegy je zapeklitá věc, nicméně řada pozitivních reakcí přímo v místě konání konference i na sociálních sítích nás utvrdila v přesvědčení, že se jednalo o jednu z nejzajímavějších prezentací celodenního programu. Přednášku si prohlédněte zde.

Twitter: @darkjober


André Heller a Romana Velflová - Enhanced Ecommerce 

Nástroj Enhanced Ecommerce v Google Universal Analytics umožňuje celou řadu rozšíření a měření. Má však také podstatná omezení, na která ve své přednášce poukázal André Heller z pořadatelské agentury Medio Interactive. Zejména datové (přenosové) limity jsou tak zásadní, že podle nás v zásadě “zabíjí” veškeré jeho výhody. Přednáška ke zhlédnutí zde.

Twitter: @andheller @chromanna


Milan Petr - I prodavačka v papírnictví může být datový analytik 

Milan pojal prezentaci nástroje GoodData hodně zábavně a my se mimo jiné dozvěděli, že firma McPen investuje do svých zaměstnanců nejenom čas, ale dává jim také možnost v tomto analytickém nástroji sledovat své KPIs. Inspirace pro manažery?


Petr Havlík - Blesková analytika s Tableau 

Petr posluchačům představil výhody nástroje Tableau, který slouží především k vizualizaci dat. Během vystoupení názorně předvedl základní možnosti exportů dat a řešení několika konkrétních případů. Jednalo se tak de facto o workshop, díky kterému Petr nepochybně získal pro Tableau další příznivce. Přednášku najdete zde.

Twitter: @petrhavlik


Jan Mayer - Analýza 50 000 produktů konkurence 

Originální a vtipný Honza Mayer zaměřil své povídání především na e-shopy a rozdělil datové analytiky na křečky a krtky. Křečci zbožňují shromažďování, krtci se naopak rádi rýpou ve věcech a přicházejí jim na kloub. Kam se řadíte vy? Na přednášku se můžete podívat tady.

Twitter: @h_onza


Matěj Novák - Segmentace uživatelů v online reklamě 

Opakování je matka moudrosti. Matějovu prezentaci o CPex Audience jsme sice měli možnost shlédnout již na jiných konferencích, ale připomenout si, jak cílit reklamu podle publika nemůže být nikdy na škodu.Přednáška zde.

Twitter: @pachollini


Jan Tichý - RFM analýza 

Honza nám ukázal jak na správnou RFM analýzu a rozebral do detailu, podle jakých parametrů máme segmentovat zákazníky do RFM modelu. Odhalil, jak rozpoznat důležité (rozuměj rentabilní) zákazníky a také naopak ty obchodně nezajímavé. Přednáška ke zhlédnutí zde.

Twitter: @jantichy


Ignites přednášky

Série 5minutových přednášek zpestřila a oživila celou konferenci. Omezený čas a počet slidů totiž nutí řečníky k maximální efektivitě a hutnosti projevu. Až na menší výjimky tomu tak bylo i tentokrát :).


Jan Sovka, IBM - Dávky nechceme, chceme real-time

Blok zahájila velmi svižná, akční a zajímavá přednáška, ve které se Honza Sovka zamýšlel na relativností významu termínu “real-time”, a jak jej časově ohraničit. 

Přednáška zde.


Lukáš Drápal, CGI - Machine learning a data mobilních operátorů

Vysvětlit obsáhlé téma strojového učení během 5 minut? Tomu říkáme výzva. Lukáš se ji pokusil zdolat na příkladu detekce věku a pohlaví majitelů předplacených telefonních karet nejmenovaného operátora, a podařilo se mu to vcelku slušně. Přednáška je zde.


Marek Prokop, PROKOP software - Krokodýli, žirafy a jiná zvířata ve vašich datech

38

Typická Markova filozofická přednáška porušující všechna pravidla a překonávající všechna očekávání. Ale o tom vlastně celé Markovo povídání bylo. Shrňme si její hluboké poselství několika nejzásadnějšími myšlenkami:

  • Pokud se budete dívat na data a uvidíte v nich jen data, budete možná dobří analytici, ale nebudete výborní analytici.”
  • “Intuice není nic jiného než koncentrovaná zkušenost a fantazie není nic jiného než osvobození mysli od pravidel.”
  • “Nebuďte jenom analytici. Zapojte fantazii a intuici, naučte se číst příběhy, které data vyprávějí, a naučte se z nich vytvářet nové příběhy, které se teprve stanou.”

Přednášku si prohlédněte zde.


Michal Procházka, Medio Interactive - Informace a data v kontextu

Michal nám připomněl, že vše a každý má vlastní kontext. Tento kontext je subjektivní a ovlivňují ho znalosti a reprezentace dat.Přednáška se nachází zde.


Lenka Krsová, Socialbakers - Umění (dez)interpretace dat

Škoda, že Lenka Krsková neporušila pravidla a neprotáhla své vystoupení na delší časový úsek. Její úvaha nad interpretací dat byla zajímavá a zasloužila by si formát plnohodnotné přednášky. Přednáška zde.

07. května. 2015