Menu

Největší kecy z online marketingu

Autor Radovan Uhliar Radovan Uhliar

Dali jsme dohromady přesně 50 největších klišé a keců, s kterými se v online marketingu denně setkáváme. Některé jsou úsměvné, jiné na facku. Přečtěte si, čeho byste se měli vyvarovat!

Každý z nás používá nějaké naučené fráze při běžné komunikaci s klienty, doma i ve společnosti. Zkusme se společně zamyslet nad tím, jak vyznívají, zda je váš repertoár originální nebo používáte otřepané slovní obraty, které lezou každému na nervy!

V kanceláři

Pošlu ti to večer/zítra/do konce týdne/za 10 minut. (Typická výmluva kolegů.)
Ještě něco dodělám a hned se na to vrhnu. (Dtto, jen jiná varianta.)
Posuneme to o hodinku, ok? (Buďte si jisti, že dnes se toho nedožijete.)
Tak raději až zítra, ok? (Pokud vůbec.)
Hoď mi to do Slacku/e-mailu/messengeru, pak se na to podívám. (Velmi nepravděpodobné.)

Při komunikaci s klientem

Jdeme do toho na 200 %. (Ale ne, fyzika přece nepustí.)
Web spustíme za 30 dní. (Hlavně, abyste si dali reálné cíle …)
Web spustíme do konce září.
Web spustíme do vánoční sezóny.
Do konce roku to zvládneme. (… aby to náhodou nedopadlo takto:)
Facebook to nespustil.
Facebook to neschválil.
AdWords to nespustil.
Google včera spadl, no.
Google chce samé CAPTCHA.
Pozice padají … (Tak si rychle něco přejme!)
Pokud si pozice na Googlu neudržíme alespoň rok, chceme všechny peníze zpět!
Zítra to nasadíme. (Klient)
Ještě dnes zašleme všechny potřebné podklady. (Klient)
Děkujeme za zaslané podněty, myslíme na ně a začneme se jim věnovat, jakmile budeme mít čas. (V překladu: Urgujte nás ještě alespoň 3krát)
Podíváme se na to a do konce týdne zjistíme, zda se to dá implementovat. (Urgujte nás ještě alespoň 3krát.)
Náš programátor se o FB pixel postará. (Pokud to vyjde na první pokus, jedná se o extrémně vzácný jev.)
Náš programátor to zvládne.
Náš programátor potřebuje podrobný návod a pak to zvládne.
Náš programátor je nyní dost vytížen.
Mohli bychom na to vlastně využít vašeho člověka. Na kolik by to vycházelo?

Z odposlechu na meetingu

Zaměřme se na nejníže rostoucí ovoce. (Klasika, která vyzní dobře leda tak v rozhovoru s laikem.)
Musíme to udělat tak, abychom vytvořili synergii. (Jste snad Aštar Šeran z vesmirni-lide.cz?)
Nenosme dříví do lesa.
A pak přes stromy nevidíme les.
Nebudeme to lámat přes koleno.
Zkusme se na to podívat z druhé strany. Mysleme outside the box!
Dáme si k tomu brainstorming. (Proč neříct lidsky, že si k tomu sedneme?)
Za nás to dává smysl./Za nás to nedává smysl. (Těmto dvěma frázím se občas nevyhnete, ale používejte je ve zdravé míře.)

Hlášky z komunity

Včera jsem si zapnul SEO.
SEO je mrtvé.
SEO už dnes nikdo nepotřebuje.
Obsah je král.
Pop-upy jsou mrtvé.
Engagement je nejdůležitější. (Ne, není; nejdůležitější je to, zda prodáváte.)
Reklama na Facebooku nemá smysl.
Instagram je bezvýznamný.

Reklamní claimy

Autodíly. Více než autodíly. („Více než“ je pravděpodobně nejotřepanější fráze používaná všemi, od instalatérů po poskytovatele pochybných půjček.)
Zubní kartáček. Budoucnost mytí zubů. (Zkrátka budoucnost čehokoliv.)
„Keep Calm“ meme (Toto bylo v módě před 5 lety.)
Ocelové trubky do každé rodiny. (Cokoli do jakékoliv rodiny.)
Poslední šance! (Oblíbená fráze každého obchodníka. Až na to, že se tyto jedinečné šance opakují až podezřele často.)
Naše firma je leader/jednička v oboru.
U nás klademe důraz na zákazníka.
To, co děláme, musí mít pro zákazníka přidanou hodnotu.

Chybí vám tu ještě nějaký výraz, který by tu určitě měl být? Napište nám do komentářů – doplníme ho. Je docela možné, že jsme ho v záplavě všech ostatních přehlédli. 🙂

31.03.2017

Komentáře