Menu

5 nejzajímavějších přednášek z CopyCampu 2017

Autor Martina Habartová Martina Habartová

Sedmý CopyCamp sliboval uzdravit nemocné texty. Vzal si k tomu na pomoc odborníky na branding, e-mailing, sociální sítě, UX a design a celý den diagnostikoval a navrhoval terapeutické postupy. Podařilo se mu odhalit účinnou léčbu nebo pacienti končili na patologii?

Vladislav Bureš: Reader´s Digest: E-mailingová inspirace

Copywriter agentury OgilvyOne ve své přednášce shrnul své znalosti týkající se e-mailingu a závěrem přidal pár tipů na kvalitní kampaně z vlastní pošty. Na co byste se tedy před odesláním dalšího newsletteru měli zaměřit, aby byl váš e-mailing sexy jako titulka Hustleru?

  • nepoužívejte v předmětu jen velká písmena, protože takové e-maily padají do spamu
  • pište předměty o zhruba 60 znacích
  • používejte časové omezení nabídky
  • odesílejte e-maily jako konkrétní firma nebo člověk
  • nechte copywritery produkt či službu vyzkoušet
  • najděte zajímavá data a nechte copywritery je interpretovat

Chcete-li se inspirovat, jak e-mailing dělají jinde, a ještě k tomu dobře, přihlaste se k odběru newsletterů Sushiqueen, Kuchařky pro dceru, Davida Kirše nebo Flaviaru.

Petra Kellerová: 6 věcí, které o vás vím

V agentuře H1.cz se Petra věnuje sociálním sítím, a tak přítomným odhalila případné nedostatky v jejich kampaních na FB. Svá tvrzení ilustrovala řadou případů z praxe. Co jsme tedy nevěděli, že o nás Petra ví?

  1. Nepoužíváme Facebook v US angličtině, a tak nemáme k dispozici skvělý vyhledávač, který vyhledává sémanticky a skvěle našeptává a umí hledat i v našich starých příspěvcích.
  2. Milujeme YouTube a sdílíme videa z něj na Facebook. A to nemá Facebook rád, protože mu tím odvádíme uživatele ze stránek. Proto Facebook zobrazuje videa nahraná ve Facebooku atraktivněji, díky čemuž mívají vyšší zásah. Jasně to dokazuje studie provedená Search Engine Journalem.
  3. Nedáváme pozor na grafy, které dává Facebook k dispozici až 28 dní dozadu a neporovnáváme dosah vs. reakce a zda jejich poměry odpovídají. V této souvislosti pozor na nakoupené fanoušky, tzv. mrtvé duše, které nemáte šanci k akci přimět.
  4. Nevíme, kdy s fanoušky mluvit, protože nesledujeme, kdy jsou online a kdy máme největší šanci, že se k nim naše příspěvky dostanou.
  5. Největší metou jsou pro nás lajky a na ostatní metriky dlabeme, přitom Facebook přirozený dosah příspěvků stále snižuje.
  6. Nevíme, k čemu slouží Open Graph a nepoužíváme Facebook Debugger. Naše příspěvky proto nevypadají hezky, nemůžeme si navolit, co mají jednotlivá pole obsahovat a před zveřejněním nevidíme náhled příspěvku.

 

Violka Kratochvílová: Udělejte z vašich textů součást „User experience“

UX designérka a copywriterka Viola ve své prezentaci propojila zkušenosti z oblastí UX i copy a ukázala, jak mohou text a aktivní prvky webu ovlivnit jeho použitelnost, z čehož vyvodila 3 pravidla:

  1. Pište texty, které jsou přínosné. – Když do popisu žehličky napíšete, že její pudrově růžová barva půjde zákaznici k pleti, asi ji to pobaví, ale jen těžko dozví, jak a co žehlička umí vyžehlit.
  2. Pište texty, které jsou jednoznačné. – Nebuďte přehnaně kreativní. Kategorie Probuzené smysly opravdu návštěvníkovi webu neprozradí, že v ní najde restaurace a hotely v okolí.
  3. Pište texty, které vedou k cíli. – Vyzkoušejte si textovaný web přepnout do jazyka, kterému nerozumíte (co třeba taková čínština?), navede vás design k akci? Pokud ano, super, prostě ho otextujte. Pokud ne, pomozte mu textem.

 

Richard Dobiáš: Umí zajíc lyžovat?

Známý copywriter Richard Dobiáš na CopyCampu představil úspěšný projekt lyžařské školy. V jednoznačně nejlepší přednášce dne převyprávěl příběh o zajíci Zajdovi, který pomáhá dětem i dospělým naučit se lyžovat, a poradil, jak při zakládání budoucího lovebrandu postupovat:

  1. Dejte si záležet na názvu a udělejte si rešerši. Protože není Zajda jako Zayda a Seznam moc dobře ví, že to druhé je jméno pornohvězdy. A vy nechcete, aby po zadání vaší lyžařské školy do vyhledávače vypadávaly na rodiče dětí pornofilmy.
  2. Nedumejte hodiny nad názvem domény, zapojte příběh. Nechte volně plynout asociace od slova ke slova, zaznamenávejte si je a budete mít název, ani nebudete vědět jak.
  3. Udělejte ze svého projektu hru a vtáhněte do ní celý tým. Jak poznáte, že je to baví? Třeba tak, že vaši instruktoři závodí sami od sebe v převleku za plyšového králíka. Když bude hra bavit vaše lidi, budou své nadšení předávat zákazníkům.
  4. Vtáhněte do hry také zákazníky. Využijte gamifikace a vytvořte třeba kartu lyžaře, kde budou mít možnost zaškrtávat si dosažené schopnosti.
  5. Nevymýšlejte všechno sami. Poslouchejte, co říkají lidé, kteří s vaším projektem přijdou do styku, a využijte toho. Třeba by vás totiž jinak vůbec nenapadlo nazvat jihlavskou sjezdovku ledovcem a zabrnkat tak na strunu lokálního patriotismu.

A jak víte, že svou práci děláte dobře? Majitel lyžařské školy prohlásí:

Michal Rožek: Naming aneb jak je dobré míti dobrý název

Že název projektu nevymyslíte jen tak levou zadní s prstem v uchu, dokázal během své přednášky Michal Rožek a vykopl obecné zásady, kterých byste se měli při namingu držet. Jak teda vymyslet ten nejlepší název na světě?

  1. Identifikujte klíčová slova pomocí AdWords a najděte nejpopulárnější výrazy související s vaším tématem byznysu. Vyhněte se obecným slovům typu supermarket.
  2. Váš název nikoho nezajímá, proto nazírejte na název jako na dlouhodobou kampaň. Ani Google sám o sobě bez produktů a služeb neznamená vůbec.
  3. Název využijete na nejrůznějších sociálních sítích, proto na to při jeho vymýšlení myslete, ať to pak máte sjednocené.
  4. Kašlete na trendy a název volte nadčasově.
  5. Podpořte svůj název příběhem, který mu dodá přidanou hodnotu.
  6. Ceďte krev, pot a slzy při vymýšlení funkcionality produktu nebo benefitu služby. Dobrý název je totiž jen bonus, který vám ve výsledku pomůže, ale nespasí vás.

CopyCamp patří mezi zavedené marketingové konference a tento ročník ukázal, jak je těžké přicházet každých devět měsíců s neotřelými nápady na přednášky. Konečně se snad proto dostáváme od teorií k praktickým příkladům a k prvním „case studies“ vlaštovkám, naopak bizarní úlet v podobě Pavla Novotného v závěru konference si snad pořadatelé mohli odpustit. A co vy a CopyCamp? Líbil či nelíbil? Ohodnoťte ho v komentářích!

My a náš #copypes už vyhlížíme další!

CopyCampové přednášky za námi a teď hurá na afterparty ?? #copycamph1 #copyteam #camp #copypes #copy #zezivotaevisions #copycamp #copycamp2017 #kino #aero #copywriting #konference #tym #prednasky #motivace #inspirace #streda #jaro #pes #dog

Příspěvek sdílený Online Marketing | Prague | CZ (@evisions_advertising),

10.03.2017

Komentáře