Menu

Marketingové účty na Twitteru, které mě inspirují

Autor Milan Fiala Milan Fiala

Každý správný markeťák, který to se svým řemeslem myslí vážně, se jen stěží obejde bez vlastního účtu na Twitteru. Kvůli skutečně rychlému vývoji je nutné sledovat nové marketingové trendy prakticky každý den. Přinášíme vám 26 inspirujících účtů z oblasti internetového marketingu a reklamy, které si ono pomyslné „Follow“ dle mého názoru vskutku zaslouží. Jejich pořadí…

1. Jason Falls

První z mnou doporučovaných účtů patří Jasonu Fallsovi, expertovi na digitální marketing, sociální sítě a PR. Jason zásobuje své followery dobrými postřehy ze světa marketingu již od roku 2007. Na poli marketingu se prosadil zejména jako tvůrce webové stránky Social Marketing Explorer. Jason se taktéž podílel na vzniku dvou marketingových knih. Jeho příspěvky jsou oblíbené pro svou originalitu a vtipný nádech, blízký většině markeťáků.

2. Ann Handley

Potřebujete-li načerpat opravdu svěží inspiraci, podívejte se na profil Ann Handley. Specialistka na obsah a autorka mnoha bestsellerů je ve svém oboru extratřídou. Její asi nejslavnější dílo nese jméno „Everybody Writes: Your Go-To Guide to Ridiculously Good Content. Své marketingové tipy občas ozvláštní rozličnými životními citáty.

1262

3. Amy Porterfield

Téměř 140 000 uživatelů sleduje Amy Porterfieldovou, a ne nadarmo. Amy se řadí k předním odborníkům na marketing v oblasti sociálních sítí. Jak o sobě sama tvrdí, její hlavní vášní je orientace na klienty a s tím související zvyšování jejich profitu. Rady od Amy Porterfieldové bych tedy rozhodně nebral na lehkou váhu.

1261

4. Lee Odden

Lee Odden se na poli digitálního marketingu pohybuje již nějaký ten pátek. Do celkového počtu 100 000 followerů mu zbývá již jen pár drobných. Lee momentálně působí jako CEO v agentuře TopRank Marketing. Své fanoušky pravidelně zásobuje hezkými přehledy a komentáři k aktuálním trendům v oblasti internetového marketingu. Marketingovou inspiraci zde čerpají nejen malé start-upy, ale i marketingová oddělení velkých a zaběhlých firem.

5. Rand Fishkin

Zakladatel fenomenální marketingové, rychle roustoucí společnosti Moz nesmí v mém výčtu v žádném případě chybět. Rand tweetuje v průměru třicetkrát až čtyřicetkrát do měsíce. Hlavní oblastí jeho zájmu je nyní marketing, SEO, nové technologie a malé start-upy. Mimo to občas promlouvá krátkými komentáři i do otázek spjatých s politikou, feminismem a celosvětovými problémy. Mezi jeho osobní zájmy patří vaření, cestování či sledování NFL.

1260

6. Larry Kim

Jeden z nesledovanějších, nejaktivnějších a nejinspirativnějších marketingových odborníků na Twitteru. Ačkoli je známý hlavně jako přední PPC specialista, tweetuje prakticky o všem, co se internetového marketingu byť jen vzdáleně dotýká. Larry založil v roce 2007 společnost WordStream, která poskytuje velmi kvalitní marketingový software v oblasti PPC využívaný tisícovkami markeťáků po celém světě. U Larryho není ani 50 tweetů za den ničím neobvyklým. Mnohem zajímavější je ovšem fakt, že všechny jeho tweety jsou 100% relevantní, což již poměrně neobvyklé je.

1259

7. John Shahidi

John sdílí primárně mnoho zajímavých a inspirujících rozhovorů, dále pak zajímavé case studies a mimo jiné i aktuální zprávy z internetového marketingu. Vše navíc doplňuje krátkými osobními komentáři a vhledy do aktuálního dění všeho druhu. Johna Shahidiho dnes sleduje již přes půl milionu uživatelů. John je spoluzakladatelem a zároveň CEO společnosti Shots Studios, která se zabývá především vývojem mobilních aplikací a sociálními sítěmi.

8. Donald Miller

Donald Miller je průzračnou studnicí inspirace téměř pro všechny ambiciózní osobnosti. Své marketingové tipy sdílí s téměř 250 000 uživateli. Na své si na Donalově profilu přijdou i podnikatelé a osoby se zvláštním zájmem o byznys a podnikání. Donaldova vlastní agentura ScaryClose se soustředí právě na pomoc podnikatelům. Mimo marketing a podnikání občas píše i krátké politické komentáře.

1258

9. Paul Roetzer

Chcete se dovědět něco přínosného od úspěšného podnikatele v oblasti internetového marketingu? Paul Roetzer napsal dokonce knihu o tom, jak správně řídit marketingovou agenturu. Zároveň se nebojí aktivně sdílet své know-how, které při práci v marketingu získal. Před nedávnem založil svou vlastní agenturu PR 20/20. Zároveň poměrně kvalitně tweetuje o novinkách ze světa internetových technologií.

10. Avinash Kaushik

Avinash je jedním z klíčových spolupracovníků Googlu. Avinash je mimo jiné autorem slavného díla Web Analytics 2.0, ze kterého vychází spousta metod webové analytiky. Jako většina markeťáků i Avinash vyniká kreativitou, originalitou a neobyčejným smysl pro humor.

11. Neil Patel

Neil Patel je se svými téměř 220 000 followery velkou osobností, na kterou by svědomitý online markeťák neměl zapomenout. Neil je spoluzakladatelem několika marketingových softwarů ulehčujících vám celkovou marketingovou analýzu webových stránek. Mezi tyto platformy patří kupříkladu Crazy Egg či KISSmetrics. Na svém twitterovém profilu sdílí hlavně různé vychytávky a návody.

1253

12. Brian Dean

Brian Dean je pevně spjat zejména s projektem backlinko.com. Pokud jste si osvojili základy SEO a chcete dotlačit své výsledky na ještě vyšší mety, doporučujeme vám tuto platformu používat – zejména v souvislosti s dlouhodobějšími strategiemi. Ani Brian není tedy pouhým specialistou jen slepě aplikujícím postupy a návody druhých, ale naopak se neustále snaží přicházet s inovativními nápady.

13. Marek Prokop

Otec SEO v ČR, nestor internetového marketingu. Marka Prokopa vnímá u nás každý trochu jinak. Jedna věc se mu ovšem upřít rozhodně nedá. Z historického i významového hlediska má Marek Prokop pro české SEO jedinečný význam. Jeho působení v online marketingu u nás je jedním z nejdelších, pokud jej porovnáme s našimi ostatními experty v této oblasti. Dobrou zprávou je, že Marek je na Twitteru opravdu hodně aktivní – nezahálejte tedy a podívejte se na jeho cenné rady!

1252

14. Pavel Ungr

Druhým z níže prezentovaných marketáků, na jejichž Twitterové účty bychom rádi upozornili, je Pavel Ungr. Specialista na SEO a Inbound Marketing s bohatými zkušenostmi působí momentálně na volné noze. Pavel získal řadu cenných zkušeností v oblasti marketingu, které nyní předává svým „následovníkům“ ve formě cenných školení (vřele doporučujeme!).

15. Dušan Janovský

Kdo by z českých marketingových specialistů neznal Dušana Janovského? Autor veleúspěšného projektu JakPsátWeb.cz pomáhajícího začátečníkům v základní orientaci ve výstavbě webové stránky je v současné době pevně spjatý s českým vyhledávačem Seznam.cz. V Seznamu se podílel na celkovém vývoji algoritmu, stejně jako na řízení vývoje Skliku, českého reklamního systému a obdoby většího a slavnějšího AdWords od Googlu. Dušanovi se přezdívá Yuhů – dlouho dobu platilo, že pokud se na jeho twitterovém účtu objevila hláška „Yuhů!“, přišla brzy aktualizace vyhledávacího algoritmu Seznamu. Poslední takové „Yuhů!“ Dušan vypustil 16.3.2015.

1254

16. Lukáš Pítra

A máme tu dalšího profesionálního „seoistu“ na volné noze. Mezi jeho neznámější reference jako freelancera patří takové projekty (weby) jako CeskaTelevize.cz, aaaauto.cz či srovname.cz. Lukáš se snaží být skutečnou renesanční bytostí v oblasti digitálního marketingu – nabízí svým klientům služby od SEO, přes linkbuilding až po PPC a webovou analytiku. Za zmínku stojí taktéž Lukášův blog o novinkách a vychytávkách ze světa online marketingu.

1255

Lukáš stejně jako každý marketér rád poukazuje na věci, které se mu na internetu nelíbí. Inu, pro cinemacity.cz toto není zrovna dobrá vizitka.

17. Filip Podstavec

Český linkbuilding bude již trvale spjat se jménem Filipa Podstavce. Nesmírně zkušený specialista je autorem úspěšného projektu Marketing Miner. Linkbuilding je Filipovou velkou vášní, proto se mu snaží věnovat skutečně naplno. Díky Marketing Mineru je Filip považován za celebritu linkbuildingu mezinárodního významu, a to asi jako jediný z České republiky. Jeho Twitter účet z tohoto důvodu opravdu vřele doporučujeme!

18. Zdeněk Dvořák

Další neméně úspěšný český linkbuilder, který na Twitteru vystupuje pod brandovým názvem „Linki“. Také Zdeňkovou specializací je linkbuilding a off page faktory webu. A i Zdeněk poskytuje cenná školení za účelem zvyšování „online marketingové gramotnosti“.

19. Martin Kolčaba

Hezké číslo followerů (k 9. 10. 2016 rovné 2000 :)) má na Twitteru taktéž SEO specialista Martin Kolčaba. Martin nabízí velkým i malým webům čistě SEO služby jako komplexní balíček. Ačkoli není na Twitteru tak aktivní jako ostatní uživatelé, vřele jeho profil doporučujeme zejména kvůli aktuálním novinkám ze světa Seznamu.

1256

20. Martin Matějka

Martin Matějka má za sebou podobně jako dlouhá řada českých SEO freelancerů mnoho zkušeností s velkými a úspěšnými projekty. Konkrétně Martin se podílel třeba na optimalizaci stránek pro televizi NOVA, ČSA či pro personální agenturu Grafton. Své postupy a techniky si zkouší na vlastním projektu SmallCars.cz. A pokud je to třeba, dokáže Martin okomentovat problémy internetového marketingu skutečně bez obalu 🙂

1257

21. Jan Tichý

Honza Tichý je dalším marketingovým specialistou, na jehož účet bychom rádi upozornili. Na Twitteru už je taky pekelně dlouho (od roku 2008), čili není divu, že ho momentálně sleduje téměř 8500 followerů. V naší malé obci digitálního marketingu je Honza známý především pro své kvalitní přednášky a školení v oboru. Na Twitteru komentuje všechno, a proto, pokud si občas chcete od marketingu odpočinout i u méně vážných témat, doporučujeme!

22. Michal Kubíček

SEO specialista se zvláštním zájmem o psaní. Michal již za svou kariéru sepsal dvě velmi kvalitní publikace (jednu obecně o SEO, druhou speciálně o linkbuildingu). Je taktéž majitelem agentury PRONETmedia CZ a SK a spolumajitelem projektu PlaCla.cz.

23. Jaroslav Hlavinka

A máme zde po Dušanovi Janovském dalšího zaměstnance Seznamu.cz v našem výčtu. Jaroslav piloval svou kariéru v různých online marketingových agenturách, včetně H1.cz, až se dostal právě do zmiňovaného Seznamu.  Na rozdíl od Dušana ovšem nepůsobí tolik jako vývojář. Jaroslav se zaměřuje spíše na optimalizaci samotného Seznamu a ostatních jeho služeb.

1251

24. Martin Šimko

Martin je vystudovaný informatik, který se již ve své diplomové práci zabýval webovou analytikou – konkrétně on page a off page faktory. Postupem času se propracoval na hvězdu mezi SEO experty. Martin momentálně působí jako vedoucí SEO týmu v agentuře RobertNemec.com. 

1249

25. Karel T. Borovička

Ačkoli nemá Karel T. Borovička takový počet followerů jako ostatní čeští online marketing specialisté, rozhodně bychom nechtěli jeho vliv podcenit. Karel je prakticky posedlý neustálým vylepšováním statistik webů a naplňováním jejich potenciálu. Vřele doporučujeme i Karlův blog, kam vkládá opravdu velmi dobré postřehy ze svých projektů.

26. Lukáš Palkovič

Na závěr si neodpustíme zmínit našeho zkušeného markeťáka se specializací na SEO a jednoho z největších specialistů v Čechách na linkbuilding. Momentálně se u nás Lukáš specializuje na dlouhodobé strategie projektů. Před svým nynějším působením v eVisions vedl Lukáš největší linkbuildingový tým ve střední Evropě v rámci samotné H1.cz. Pokud chcete být neustále v obraze, pak byste měli Lukášův twitterový profil určitě sledovat. Jakmile se ve světě online marketingu něco jen šustne, okamžitě o tom aktivně tweetuje.

1248

A kdo nejvíce inspiruje vás? Budeme se těšit na komentáře. 🙂

21.12.2016

Komentáře