Menu

10 nejzajímavějších přednášek na 3XE Digital Conference Dublin

Autor Luděk Pulicar Luděk Pulicar

Čechy už jsou nám malé, a tak jsme se rozhodli načerpat nové informace v zahraničí. Vyrazil jsem tedy do Dublinu na konferenci 3XE Digital, zaměřenou především na search engine marketing a sociální sítě. Do jednoho dne se vešlo 16 přednášek a 6 workshopů. A jaké nejzajímavější přednášky tedy obsahoval tento, pro nás premiérový ročník?

Studie Wolfgang Digital

Celý den započali výbornou přednáškou pánové z Wolfgang Digital, známé irské SEM agentury, kteří oprášili svoji přednášku z SMX a představili nám výsledky jejich studie. V této studii pracovali s obrovským datasetem klientských dat a sesbírali data z oblasti retailu, e-commerce a cestovatelských webů. Z celkové návštěvnosti těchto webů, která za 12 měsíců měření dosáhla 80 milionů, zjistili např. následující:

  • Návštěvnost z FB u sledovaných webů dosáhla za poslední rok čtyřnásobku.
  • “Mobily jsou decision-makery, desktopy money-makery.” – na mobilu hledáme, porovnáváme, ale nakupujeme na desktopu.
  • Organic (Google) je velmi často nejčastějším zdrojem návštěvnosti.
  • E-shopy s kamennou prodejnou mají až o polovinu nižší konverzní poměr elektronického obchodu než e-shopy bez kamenné prodejny.
  • Rychlost stránek/serveru má zásadní vliv na konverzní poměr. A také na SEO. Zrychlete svůj web, čas jsou peníze.

Celou jejich prezentaci naleznete zde.

Data-driven content

Shyam Dattani (@StillShyam) ze SearchMetrics publiku vysvětlil, jak zastaralý je přístup 1 klíčové slovo = 1 landing page. Na základě analýzy TOP10 organických výsledků v US Google, na kterém testovali ohromný dataset klíčových slov, jasně ukázal, co je dnes pro Google důležité (v meziročním srovnání).

Co se tedy za poslední rok změnilo v prvních 10 výsledcích hledání na americkém Google?

  • Klesl počet hledaných klíčových slov v titulku – o 20 %.
  • Klesl počet hledaných klíčových slov v H1 nadpisu – o 10 %.
  • Zvýšil se průměrný počet slov na stránce – o 27 %.
  • O 16 % klesl počet interních odkazů na sledovanou stránku.

A co si z toho odnést? Klasické hodnotící faktory jednotlivých vstupních stránek selhávají a pokud chcete být v SEO úspěšní, musíte na svých stránkách zaměřit na pokrývání témat a nikoliv klíčových slov. Bude to mít pozitivní vliv na výsledky SEO. Využívejte k tomu text, obrázky, seznamy, videa,… Zařaďte do svých webů rich content.

A to vše kvůli fenoménu zvaný RankBrain. Ten může za to, že v posledním době se tolik změnily (a stále mění) výsledky na jednotlivé typy dotazů. Googlu už nejde jen o to najít na vašem webu nejlepší odpověď na jeden konkrétní dotaz, ale najít odpověď na všechny dotazy s daným problémem spojené. Jen tak máte možnost být v SEO přirozeně silní a to často i bez velkého množství zpětných odkazů (to ale záleží na odvětví).

Jak najít další fráze a nápady na pokrytí celých témat najdete v Shyamově prezentaci, kterou si můžete stáhnout zde. Velice doporučuji si ji projít.

Sociální sítě podle Miss World

Další přednáška byla pro mne s velkým otazníkem už od chvíle, kdy jsem zjistil, kdo bude přednášet. Byla to totiž bývalá Miss World Rosanna Davison, která radila zdejšímu obecenstvu, jak ona ve své firmě (věnující se zdravému životnímu stylu, jídlu, kráse…) využívá sociální sítě, a jak hlavně pomocí nich se jí daří firmu dál rozvíjet. Nebylo to ale nic, co bychom již dávno neznali. Jen to ukázala na příkladu své značky.

Nejdůležitější podle ní je:

  • Obsah – mít co říct a vědět jak to říct.
  • Konzistence.
  • Kreativita – buďte jedineční a přitom zaujměte svými příspěvky.
  • Jasnost sdělení – žádné složité myšlenky. Stručně a jasně.
  • Komunita – komunikujte s lidmi, kteří na vaše příspěvky reagují

Co jí funguje a co doporučuje?

  • Publikovat příspěvky ráno, když daná cílová skupina vstává, během oběda a když se vrací domů – tedy v časy, kdy běžní lidé nejčastěji sociální sítě sledují.
  • Nejčastěji komunita reaguje na příspěvky publikované mezi 19:30 do 22:30.
  • Nedělní a pondělní odpoledne jsou nejlepší dny pro spuštění soutěže na sociálních sítích.
  • Trolly a jiné negativní osoby reportujte/blokujte.

Zda se budete jejími rady řídit je ale na vás – tedy spíše na tom, co vám říkají vaše data.

Prezentaci můžete nalézt zde.

Budoucnost digitální kreativity

Johny Spindler nám ve své přednášce ukázal novou éru digitální kreativity. Abyste dnes na sociálních sítích zaujali, hlavně v oblasti videí, musíte přijít s neotřelým, unikátním, nápaditým, často technicky promyšleným nápadem. Pokud se ale nebojíte zkoušet nové věci a technologie, může to pro vás být hračka. Poukázal také na to, že brzy nebude třeba cílit primárně na mobilní uživatele (mobile first), ale pouze na ně (mobile only). Co jste možná ještě o videu na sociálních sítích nevěděli a v čem vidí Johny budoucnost (mobile only) videa?

  • 85 % videí na Facebooku je přehráno bez zvuku, zaujmout musíte vizuálně.
  • 75 % diváků videí nevidí ani první 3 vteřiny videa.
  • Předjímá videím na výšku úspěch – na displayi mobilního telefonu v timelině zaberou větší prostor.
  • Málo se využívají dynamicky a v reálném čase měnící se parametry videa dle nastavení uživatele.
  • Málo rozšířená reklama ve virtuální realitě – pomalu přichází s 360° videi.
  • Slow TV. I když se vám to může zdát jako nuda, lidé na to koukají.
  • Masová personalizace ve videích.

Jak těžké je zaujmout pokročilého uživatele sociálních sítí, například teenagera, můžete vidět na následujícím videu. Vidí a shlédne opravdu jen to, co chce vidět, nebo co ho skutečně na první pohled zaujme. Proto s tím počítejte, a to nejen při tvorbě videí pro sociální sítě.

Prezentaci si můžete stáhnout zde.

(Hyper)Lokální kampaně

Poté na pódium nastoupila dvojice řečníků ze SearchOptics, kteří se zaměřili na často přehlížený nedostatek – a tím je (hyper)lokální cílení na uživatele. Proč se tak často cílí na uživatele velmi zeširoka, když jsme jej schopni zaměřit na pár metrů? Vše ukazovali na příkladu klientů (casina, prodejce automobilů a restaurace), kterým na základě různě zaměřených lokálních kampaní a pomocí různých technologií a technik dokázali snížit CPC a zvýšit návštěvnost webů či provozoven.

1279

(photo by @dj_riggs)

Prezentaci naleznete zde.

Jak důležitá je webová analytika ve firmách?

Průzkum Darren McManuse se zaměřoval na to, jak moc je v irských organizacích kladen důraz na webovou analytiku a na výstupy z ní.

Z průzkumu vzešlo následující:

  • 85 % firem v průzkumu využívá jako nástroj pro analýzu návštěvnosti webu Google Analytics
  • 3/4 firem vnímá data z GA jako kriticky důležitá pro firemní strategii, ale ve firmě často není nikdo, kdo by uměl data interpretovat.
  • Necelá třetina dotazujících firem neměří na svých webech cíle a nevyužívají UTM parametrů pro značkování svých kampaní.
  • Bez správně označených, srozumitelných dat se firmy nemohou rozhodovat, i když tu potřebu cítí.

Pokud tak tedy ještě nečiníte, začněte ve svých analytických nástrojích data správně měřit. Bez toho totiž vaši firmu, pokud je pro vás provoz na webu důležitý, nikam neposunete. Můžete se řídit i Darronovým návodem v prezentaci. Samotný průzkum a jeho výsledky naleznete zde.

Nejčastější chyby v SEM

Zajímavá a přitom trochu oddechová přednáška byla Richarda Talbota z agentury TinderPoint (@tinderpoint), který publiku ukázal své nejoblíbenější faily, které se staly a často ještě i stávají v SEO a PPC. Čeho se vyvarovat, aby si z vás někdo příště někdo na konferenci neutahoval?

  • Přesměrovávat URL adresy při redesignu. Richard v této souvislosti zmínil několik let starý fail společnosti Ryan Air, která nasadila nový web a zapomněla přesměrovat staré URL na nové. Chybami se člověk učí 😉
  • Automaticky vytvářené PPC inzeráty řádně nastavte a otestujte.
  • Pokud se chcete svézt na nějaké události (úmrtí, výročí apod.), tak opatrně, může se vám to vymstít.
  • Nepostujte na sociální sítě příspěvky vynucující si interakci, jakými jsou například:

1277

1278

Jak se vyvarovat podobným failům? Zde se krásně hodí přísloví – dvakrát měř, jednou řež.

Prezentace k dispozici zde.

Co se do přehledu nevešlo

Neméně zajímavé byly i další přednášky. Níže nalezenete jejich stručný popis a odkazy na prezentace:

  • Alleesha Tully:
    Cesta zákazníka, správné nalezení touch pointů (PDF)

  • Louis Grenier:
    Přednáška plná rad a návodů o tom, jakých chyb se jako markeťák vyvarovat a jak místo nich získat informace pro skutečný růst. Ve zkratce: „Ptejte se svých návštěvníků/zákazníků, zbytečně je neotravujte a buďte důvěryhodní“. Doporučuji. (PDF)
  • Simon Jacobson:
    Přednáška s názvem „Kdybych dnes stavěl první vyhledávač, jak by vypadal?“ mohla být skvělá, pokud by se uchopila jinak a neprezentoval ji zaměstnanec společnosti Microsoft. Takhle z toho byla jen přednáška o tom, co dnes už umí Bing. A jak by měl tedy vypadat nejlepší vyhledávač na světě? V zásadě tak, jak ho vidí a jak již mnohdy funguje vyhledávač Google. (PDF)

3XE Digital – fotogalerie

19.10.2016

Komentáře