Menu

10 nejlepších fotbalových reklam

Autor Jakub Zahurský Jakub Zahurský

Fotbalový svátek Euro 2016 nám vnukl myšlenku, připomenout si slavné reklamy s fotbalovou tematikou, které v nás zanechaly nejvýraznější stopu. Zkraťte si s námi čekání na další utkání a připomeňte si ty největší skvosty.

Jako všechny sportovní reklamy i fotbalové nás dokáží jak motivovat k našim sportovním výkonům, tak i bavit a když na to přijde, probudit v pravou chvíli i potřebnou dávku vlastenectví. Asi vás nepřekvapí že výtvory spojené se značkou Nike tvoří významnou část našeho seznamu. Přesvědčte se, že znáte všechny a zda se mezi nimi najdou i vaši favoriti. Všechna videa najdete i na našem Youtube kanálu.

Nike – The Switch

 

V době Eura 2016 přichází Nike s kreativním počinem, v jehož čele stojí Cristiano Ronaldo, který si zde díky drobné nehodě vymění tělo s mladým anglickým juniorem. Kdyby tak Angličané mohli zaměstnat hráče způsobem, jako nabízí následující klip. Možná by pro ně letošní šampionát mohl dopadnout o něco lépe než ten minulý. Nike nám ve hravém stylu filmu „Velký“ s Tomem Hanksem pomyslně umazává bariéry na cestě za profesionálním fotbalem a lehce „polidšťuje“ jeho velkou hvězdu.

Adidas – Create Your Own Game

 

Adidas nás nabádá k tomu, abychom se inspirovali od našich vzorů, ale nekopírovali je. Vzory tu nejsou pro to, aby se vytvářely jejich kopie, ale abychom si od nich vzali to nejlepší a hledali cesty co by šlo na rozdíl od nich udělat lépe. Aby s V kampani nalezente velká jména jako je Messi, Bale, James, Özil, Müller a Rubio.

Nike – Write The Future

 

Epický tří minutový klip poukazuje na kouzlo okamžiku, kdy výsledek jednoho útoku může přinést jednomu národu věčné štěstí, zatímco ten druhý pošle na kolena. Reklama skvěle zachycuje kouzlo tohoto momentu, který dokáže zahýbat s emocemi hráče, fanouška i národu.  V reklamě účinkují nejlepší fotbalisté světa, kterým sekunduje například Homer Simpson. Režie se ujmul oscarový Alejandro G Inarritu.

Volvo – Made by Sweden – ”Prologue” feat. Zlatan Ibrahimovic

Reklamní kampaň sleduje současného útočníka z Paris Saint-Germain, když se ohlíží zpět na své dětství, jeho skromné začátky a odhodlání stát se nejlepším. Klip oslavuje nezávislost mysli, která spočívá ve schopnosti myslet jinak než ostatní. Celé sdělení podtrhuje hudba od jednoho z nejslavnějších filmových skladatelů všech dob Hanse Zimmera.

Pepsi – Bavaria

 

Tato příjemně bizarní reklama vznikla při příležitosti fotbalového mistrovství světa v Německu 2006. Oslavuje náležitě německou tradici i přesto, že do tupláků se lije Pepsi.

Nike – Next Level

 

Reklama která nám z pohledu první osoby představuje život profesionálního fotbalisty, který se z nižší ligy dostane do finále Světového poháru. Jedná se pravděpodobně o jeden nejkomplexněji pojmutých fotbalových komerční počinů, který kdy byl vystřelen. Režie se ujmul Brit Guy Ritchie.

Adidas – Footballitis

 

Globální marketingová kampaň značky Adidas před Světovým pohárem v roce 2002 v byla spojena s významným lékařským objevem. Tlupa šílených vědců objevila mezi hráči a fanoušky podivnou verzi obsedantně kompulzivní poruchy. Nepříjemné bylo, že se z tehdejšího poháru musel pro zranění odhlásit David Beckham, který v této reklamě účinkuje. Ať už za jeho zranění mohla fotbalitida či nikoli, v našem seznamu tento flák určitě nesmí chybět.

Nike – The Secret Tournament

 

Tajný fotbalový turnaj mezi těmi nejlepšími se pod záštitou marketingu Nike odehrál na malém hřišti v kleci staré zrezivělé lodi před Světovým pohárem v roce 2002. Vyhrává tým, který první střelí gól. Rozhodčí Eric Cantona sleduje tvrdé souboje plné vymazlených tríčků v podání hvězd jako je Roberto Carlos, Luis Figo, Ronaldo či Tomáš Rosický. To vše za doprovodu našláplého remixu Elvisova songu „A Little Less Conversation“.

Gambrinus – Překřič pochybnosti. Řvi jako lev.

 

Značka piva Gambrinus si připravila pro letošní Euro aktivační kampaň s heslem Řvi jako lev!. Hlavní úlohu si v ní zahrál bývalý reprezentant Karel Poborský. Kampaň bojuje proti skeptikům, kteří vidí budoucnost českého týmu na šampionátu černě a snaží se zaktivovat národ k podpoře našich borců.

Budweiser – Kick Commercial

 

To že jde vytvořit úspěšnou reklamu s fotbalovou tematikou i bez velkých hvězd ukázala pivní značka Budweiser, která vsadila na jednoduchý a vtipný nápad. Přesvědčte se sami.

Další reklamy nejen s fotbalovou tematikou, které by neměly být zapomenuty naleznete v našem článku.

21.06.2016

Komentáře