Menu

Zboží.cz: Nasaďte si nový XML feed a nový konverzní kód

Autor Miroslav Budiš Miroslav Budiš

Zboží.cz oficiálně uvedlo dvě očekávané novinky – nový formát XML feedu a nový konverzní kód pro lepší vyhodnocení dat. Proč byste se měli radovat? To vám prozradíme v článku.

V březnu jsme vyzpovídali Zboží.cz abychom zjistili, jaké novinky na tento rok připravují. A jak slíbili, tak splnili. Minulý týden oficiálně spustili dlouho očekávaný nový formát XML feedu a následně pokročilé měření konverzí.

Nový formát XML feedu Zboží.cz

1117

Nový formát XML reportu vašeho zboží z e-shopu do Zboží.cz přinese především přesnější a trvalejší párování (díky možnosti uvedení identifikátoru k produktu). Dále jednodušší tvorbu produktových variant, podrobnější informace o skladové dostupnosti a schopnost zpracování všech typů EAN kódů.

O novém formátu XML feedu Zboží.cz informovalo již minulý rok, k oficiálnímu uvedení ale nedošlo, protože zpracování nových XML reportů potřebovalo ještě testovat a navíc se blížila vánoční sezóna. Oficiální uvedení nového a otestovaného formátu XML feedu tedy proběhlo až nyní v letošním dubnu.

Oproti předchozí verzi byl změněn význam těchto XML tagů:

  • SHOPpovinný údaj, uvádějte nově s parametrem xmlns="http://www.zbozi.cz/ns/offer/1.0", tímto informujete Zboží.cz, že jde o nový formát XML feedu.
  • PRODUCTNAMEpovinný údaj, stále se jedná o obecné pojmenování produktu z pohledu spotřebitele.
  • PRICE_VATpovinný údaj, tag pro uvedení konečné ceny v Kč vč. DPH a poplatků (spojuje dříve používané tagy PRICE a VAT). Pro oddělení korun a haléřů můžete použít desetinnou čárku i tečku.
  • DELIVERY_DATEpovinný údaj, tag pro dostupnost nově podporuje určení přesnějších intervalů dodání.
  • EAN –  doporučený údaj, Zboží.cz nově podporuje formáty EAN-8, UPC-12, EAN-13 a ITF-14.
  • EXTRA_MESSAGE – do této extra zprávy můžete uvést doplňkové informace k nabídce (prodloužená záruka, doprava zdarma, montáž zdarma, voucher na další nákup, atd.).
  • SHOP_DEPOTS – identifikátor výdejního místa, lze mj. propojit s ID z Firmy.cz.

A byly přidány nové XML tagy:

  • ITEM_IDdoporučený údaj, unikátní identifikátor pro lepší párování produktů.
  • ITEMGROUP_IDdoporučený údaj, toto ID označuje skupinu nabídek, které vzájemně představují varianty (velikosti, barvy, vzory, sady a druhy produktů).
  • ISBNdoporučený údaj, zejména pro knihy. Můžete uvádět formát ISBN-10 nebo ISBN-13.
  • VISIBILITY – tímto tagem můžete vyloučit konkrétní produkt ze zobrazování.
  • BRAND – pod tento tag můžete uvést značku nebo výrobce.
  • PARAM/PARAM_NAME/VALUE/UNIT – nepovinný údaj, my jej ovšem doporučujeme uvádět pro lepší filtrování produktů. Kromě tradičních PARAM_NAME (název parametru) a VALUE (obsah parametru) Zboží.cz přidává také UNIT (označení jednotky, např. cm, ml, kg apod.).
  • PRODUCT_LINE – definice produktové řady dle výrobce.
  • CUSTOM_LABEL_0 a CUSTOM_LABEL_1 – možnost označit vybrané nabídky a tím z nich vytvoří skupinu (např.: podle prodejnosti, sezóny, apod.). Skupinám půjde v budoucnu hromadně nastavit cenu za proklik.

Současný formát XML feedu stále funguje a Zboží.cz jej bude prý určitě podporovat ještě do léta (přesné datum konce podpory starého formátu XML feedu zatím nesdělili). My ovšem doporučujeme přejít na nový formát XML feedu co nejdříve. Přechodem totiž získáte výhodu oproti pomalejší konkurenci a díky dostatečnému časovému předstihu (kdy budete mít čas na tvorbu, ladění, testování apod.) budete dobře připraveni na vánoční sezónu.

Aktualizace red. 8.6.:

Zboží.cz přestává podporovat starý XML feed od 1.8.2016 a kompletně přechází na svůj nový XML! Ověřte si validitu vašeho XML feedu na Zboží.cz - validace feedu.


Jak na nový XML feed pro Zboží.cz? Podívejte se do nápovědy Seznamu:
http://napoveda.seznam.cz/cz/zbozi/specifikace-xml-pro-obchody/specifikace-xml-feedu/

Konverzní kód pro lepší vyhodnocení dat ze Zboží.cz

1118

Zboží.cz vyvinulo nový konverzní kód, díky kterému můžete lépe vyhodnocovat data ze Zboží.cz. O tomto pokročilého měření konverzí na Zboží.cz informoval minulý týden Tomáš Kapler na blogu Seznamu.

Zboží.cz tímto krokem umazává odstup od svého konkurenta Heuréky, který tato podrobná data o konverzích nabízí již delší dobu. Implementace pokročilého konverzního kódu od Zboží.cz ovšem není (oproti Heuréce) povinná, nýbrž jen doporučená.

Proč byste měli nasadit pokročilé měření konverzí ze Zboží.cz:

  • Zjistíte více o provedené objednávce, pokročilé měření vám nabídne více statistik, detailů, výpočet PNO apod., na základě kterých budete moci lépe pracovat na zvýšení výkonu vašeho e-shopu.
  • Propojení vašeho eshopu se Zboží.cz probíhá přes výhradně šifrované spojení, které je spolehlivé a bezpečné a díky asynchronnímu měřícímu kódu se navíc nezpožďuje načítání vašeho e-shopu.
  • Tato detailní data pomohou i Zboží.cz, které tak bude moci lépe analyzovat trh a doporučovat produkty, které se skutečně prodávají, a e-shopy, s nimiž jsou lidé spokojeni. Můžete být tedy doporučeni i vy.

A jak na implementaci konverzního kódu?

  • V administraci svého e-shopu na Zboží.cz (Správa provozovny > Měření konverzí) odsouhlaste obchodní podmínky pro „Pokročilé měření konverzí“.
  • Zkopírujte dodaný měřící kód a implementujte jej na svůj e-shop. Pro implementaci kontaktujte svého dodavatele e-shopového systému nebo svého programátora.
  • Ověřte, zda se informace o objednávkách zaznamenávají dobře, ideálně pomocí testovacího sandboxu. Zde si vygenerujete testovací kódy a následně zjistíte, zda jsou objednávky správně zaznamenány.

Jak na nový konverzní kód pro lepší vyhodnocení dat ze Zboží.cz? Podívejte se do nápovědy Seznamu:
http://napoveda.seznam.cz/cz/zbozi/napoveda-pro-internetove-obchody/mereni-konverzi-internetoveho-obchodu-na-zbozicz/


18. dubna. 2016