Menu

To nejlepší z Marketing Festivalu 2015

Autor Radovan Uhliar Radovan Uhliar

Třetí ročník Marketing Festivalu je úspěšně za námi. Které přednášky se nám nejvíce líbily? Jaké postřehy nás zaujaly? Následující řádky shrnují to nejlepší, co se poslední listopadový víkend na prknech brněnského Janáčkova divadla odehrálo.

Jason Acidre: The New Age of Brand Building: Creative Link Building

 

Jedinou přednášku v letošním programu zaměřenou na linkbuilding měl na svědomí zakladatel Xight Interactive a známý bloger Jason Acidre. Mluvil primárně o kreativním linkbuildingu jako o součásti brand buildingu. Představil spoustu tipů, jak využít content nebo influencer marketing v linkbuildingové strategii. Zároveň potvrdil, že odkazy stále patří k 3 nejdůležitějším hodnotícím faktorům v SEO (RankBrain, KW a odkazy), a naznačil, že se na tom v blízké budoucnosti nic nezmění.

Twitter: @jasonacidre
Prezentace k dispozici zde.

Larry Kim: The Future of PPC Marketing in 2016 and Beyond

 

Larry se ve své přednášce zaměřil na Social Ads a představil svých 10 nejlepších tipů pro sociální sítě. Zdůraznil rostoucí potřebu jejich využití pro prezentaci i propagaci produktů. Sociální sítě jsou podle něj vhodnější pro akvizici nových zákazníků než PPC kampaně (v jejich případě totiž marketér zápasí na existujících trzích o existující zákazníky hledající konkrétní produkt). Larry připomněl důležitost analýzy asistovaných konverzí i metriky Quality Score, kterou používá Facebook i Twitter.

Pokud vás zajímá, jak efektivně využít nové reklamní formáty, možnosti cílení i vliv sociálních sítí, rozhodně si jeho prezentaci prohlédněte.

Twitter@larrykim
Prezentace k dispozici zde.

Pavlína Louženská: How I learned to love Instagram Ads (Case Study)

 

Pavlína ve své případové studii provedla publikum světem módy na Instagramu a odhalila několik tipů, které stojí za úspěchem účtu @zoot.cz.

Pokud chcete na Instagramu rozjet propagaci ve velkém stylu, zamyslete se nad tvorbou vizuálů. Lidé nechtějí na Instagramu vidět skutečný svět, ale dokonalost. Pokud jí nejste schopni dosáhnout, použijte alespoň filtry :). Vymyslete copy pro různé cílové skupiny a pokuste se ho vtěsnat do 125 znaků (jinak se část textu skryje pod “read more”). Nebuďte agresivní. Testujte publika. Vyprávějte příběhy. Nebojte se zapojit děti. A nezapomeňte na propojení s dalšími marketingovými kanály.

Svou prezentaci Pavlína zveřejnila stylově na Instagramovém účtu @zoot_mkfest. Bravo!

Twitter: @Pavlina_speaks

mf01

Bjoern Sjut: Highend CRM with low cost tools

 

I přes svůj zavádějící název byla Bjoernova přednáška o e-mailingu. A vůbec to nevadilo. Z celé řady praktických tipů nás nejvíce zaujaly:

  • Chcete zvýšit CTR v emailech? Použijte gify v jejich předmětech! Níže naleznete ty nejpoužívanější.
  • Používejte animované gify v těle e-mailů.
  • Chystáte se někomu poslat narozeninový e-mail? Pošlete ho o dva dny později, aby se neztratil v záplavě ostatních přání.
  • A hlavně – be personal, relevant, and start using browser push notifications as new CRM/emailing channel.

Twitter: @isdaron

mf02

Marty Neumeier: The Brand Flip: Why customers now run companies and how to profit from it

 

Marty Neumeier, jehož knihy patří mezi světové bestsellery (pro mnohé je jeho kniha Branding Gap dokonce biblí brandingu), na své přednášce představil svou novinku branding flip – nový princip pohledu na fungování brandu a jak s ním zacházet jinak, než byly firmy doposud zvyklé.

Ve své přednášce upozornil na klíčovou změnu ve vnímání značek zákazníky a to díky velkému vlivu sociálních médií. Zákazníci již značky nekupují, ale připojují se k nim. Firmy, které chtějí nyní uspět na trhu, tak nemohou už nadále přistupovat ke svým zákazníkům jako k určitému segmentu trhu či konzumentům, a místo nabízení vlastního produktu by měly svým zákazníkům nabídnout i jeho smysl.

Tzv. „flip“ Marty představil jako převrácení nynějšího vnímání značek, kdy značku nevytváří firma, ale zákazníci. Podle Martyho zákazníci již nepátrají jen po samotném produktu či značce, ale hledají také jeho smysl, kupují produkty, kterými budují a vytvářejí svou identitu. Dnešní „připojování“ ke značkám Marty připodobnil k připojování se do tzv. „kmene“, kde se zákazníci stávají součástí samotné značky a čím dál tím více se chtějí na rozvoji značky podílet. Ať už je to mít možnost ovlivnit, co se bude vyrábět, nebo jakým způsobem se k nim produkt dostane.

Upozornil také na to, že by firmy měly více a lépe využívat různé technologie a to zejména sociální média, pomocí kterých se lépe dostanou k vnímání své značky zákazníky, ale také mohou své zákazníky lépe zapojit do vytváření svých produktů/značky.

Twitter@MARTYneumeier
Prezentace zatím není k dispozici.

Oli Gardner: Frankenpage – Using A Million Little Pieces of Data to Reverse Engineer the Perfect Landing Page

 

Oli Gardner, který pochází z kanadské agentury Unbounce, se pokusil vytvořit ideální landing page, která by odpovídala všem trendům a byla co nejvíce konverzní. Ukázal, jaké nástroje používají v agentuře na A/B testování, že nemáte zapomenout používat testování  přes úpravu v inspect element a také to, že podnadpis je většinou lepší než nadpis. Zkuste je prohodit a uvidíte sami. Oli na datech ukazoval, že je dobré mít přijímací i odmítací call to action prvky, protože návštěvníkovi je nepříjemné kliknout na odmítací a raději klikne na přijímací prvek.

Twitter: @oligardner
Prezentace k dispozici zde.

mf03

Phil Nottingham: Video for SEO, CRO, Social and Beyond!

 

Phil ve své přednášce ukázal, jakým způsobem pracovat s videoobsahem na internetu. Video totiž umožňuje vytvářet důvěru, vytvářet nová spojení či vyprávět příběhy.

Nejprve doporučil, jak pracovat s videi na YouTube, jakožto druhém největším vyhledávači na světě. Na YouTube je nejen velmi důležité se odlišit od ostatních, ale především by měla vaše videa řešit potřeby vašeho publika. Kromě toho je YouTube pro uživatele kanál primárně zaměřený na poslech, nikoliv na vizuální stránku, s čímž musíte při tvorbě videa pracovat. Phil předvedl, jak najít vhodná témata pro tvorbu videí, jak je optimalizovat a pracovat s nimi v čase. Používáte výchozí náhledový obrázek z videa? Změňte to! Unikátní, grafikem vytvořený náhled videa může zvýšit počet přehrání až o 35 %. A pokud chcete, aby uživatel někam kliknul, řekněte mu, ať klikne pomocí klikni, klikni zde apod. Vše ostatní tak dobře nefunguje.

V další části své prezentace se Phil soustředil na videoobsah pro Facebook. Resp. na mobilní videa, protože většina uživatelů se do Facebooku přihlašuje z mobilu – tedy z displeje na výšku. To je třeba si uvědomit a přizpůsobit tomu formát videa. Zatímco YouTube je o zvuku, Facebook se zaměřuje na vizuální stránku. Pokud nezaujmete uživatele během 3 vteřin, ztratíte ho. Vaše video uživatel zkrátka přeskočí jen tak, že odscrolluje níž. Proto Phil účastníkům své prezentace doporučil, jaký obsah pro FB vůbec tvořit, co by měly obsahovat titulky apod.

V posledním bodě se Phil věnoval videu publikovaném na webech návštěvníků konference. Odkázal na sadu několika užitečných nástrojů, které nabízejí detailnější data o chování uživatelů při sledování videa než například data z YouTube. Přímo také ukázal, jak navýšit CTR z videí nebo jakým způsobem nejlépe indexovat videa umístěna na vašem webu.

Twitter@philnottingham
Prezentace k dispozici zde.

A které přednášky se na letošním Marketing festivalu líbily vám? Podělte se s námi v komentářích nebo na sociálních sítích.

29.11.2015

Komentáře