Menu

Cestu ke copywritingu lemuje 213 stran

Autor Martina Habartová Martina Habartová

Koncem září 2015 vyšla copytýmu z H1.cz příručka, která si neklade nízké cíle. Chce vás naučit psát texty, které prodávají. Podaří se jí to? Mrkli jsme se jí na zoubek.

Holky z Hájedničky bodují

Chcete se stát copywriterem nebo už jím jste, ale uvítali byste nové podněty k vyšperkování vlastních textů? Pokud nevládnete angličtinou, mohli jste si až donedávna nechat o komplexní české publikaci pro copywritery leda tak zdát. Pětice copywriterů a obsahových stratégů z H1.cz se rozhodla, že tuto neutěšenou situaci změní, a proto vydala publikaci Copywriting s podtitulem Pište texty, které prodávají. V ní se zkušení copywriteři pokusili shrnout své zkušenosti ze světa reklamní textařiny a předat je dál.

Copywriting v 17 kapitolách

Autoři rozdělili obsah knihy do 17 kapitol, přičemž každou z nich psal specialista na daný obor. Na seřazení kapitol si holky (a kluk) nechali záležet a servírují vám copywriting pěkně od Andulky po Žížalu.

302

Jen si osvěžíte, co to vlastně copywriting je a jakými ctnostmi byste jako copywriteři měli oplývat, a už se přesouváte k praktickým kapitolám o e-mailingu, PR článcích, textování e-shopu nebo PPC. Stranou nezůstaly ani sociální sítě a optimalizace textů pro SEO. Celá jedna kapitola se dokonce podrobně věnuje offline copywritingu. Na závěr získáte hrubou představu o tom, jak vytvořit obsahovou strategii a jak měřit výkon a vyhodnocovat úspěšnost textů. Pokud by vám během čtení nebyl jasný nějaký pojem, najdete na konci přehledný, abecedně seřazený slovníček.

Kdo publikaci užije?

  • každý začínající copywriter. Dozví se, že copywriting není jen o tom sednout si ráno k Wordu a vypotit několik stran ve Wordu. Zároveň mu kniha poradí, jak by měl reklamní texty správně psát.
  • pokročilejší copywriter, který uvítá užitečné tipy specialistů, aby ještě vylepšil účinnost svých textů
  • každý, kdo vede tým copywriterů, protože v knize najde všechno přehledně seřazené, vysvětlené a doplněné o praktické úkoly

Kdo publikaci jen prolistuje?

  • ostřílený copymatador, který má za sebou stovky textů a tisíce hodin práce a nehne s ním ani informace, že 4slovné long-tailové fráze bývají nejkonverznější
  • milovníci stylistiky. Kniha zkoumá technickou stránku copywritingu a nepitvá ani trpný rod ani jiné copyšpeky
  • zájemci o důkladný průnik do tajů obsahových strategií a vyhodnocování textů. Těmito tématy se kniha zabývá jen povrchně.

Publikaci Copywriting. Pište texty, které prodávají napsali autoři Anna Sálová, Zuzana Veselá, Jana Šupolíková, Lucie Jebavá a Jiří Viktora a do světa ji poslalo nakladatelství Computer Press v Brně v roce 2015. Knihu koupíte v internetových knihkupectvích.

Jak jste na tom s reklamními texty vy? Trháte si vlasy zoufalstvím nad bídným obsahem svého webu? Potřebujete pomoct s úpravou meta popisků nebo napsat PR článek? Kontaktujte nás a rádi vám pomůžeme.

Martina Habartová

02. listopadu. 2015