Menu

Léto s internetovým marketingem 2015

Autor Jaroslav Vidim Jaroslav Vidim

Posledních několik prázdninových dní je již tradičně v mém kalendáři vyhrazeno semináři Marka Prokopa Léto s internetovým marketingem (LIM). Ani letos tomu nemohlo být jinak.

LIM je ve své podstatě několikadenní intenzivní monotématický kurz, při kterém se skupina cca 35 de facto stále stejných internetových markeťáků na pár dní uzavře do resortu Malevil na severu Čech a pod vedením kompetentních lektorů si rozšiřuje své znalosti, vyměňuje zkušenosti, zlepšuje networkingové schopnosti a testuje odolnost svých organismů vůči alkoholu.

Letošní ročník v mnoha ohledech důstojně navázal na předchozí, v tom hlavním se však dost vymykal. Přednášky totiž tentokrát nebyly zaměřeny na internetový marketing. Hlavním tématem LIMu 2015 bylo založení a vedení úspěšné firmy. O své zkušenosti se s námi postupně podělili Tomáš Potěšil z B2B Group, David Špinar z Googlu (dříve H1.cz), Vašek Štrupl z Bonami, Radek Ondrášík z Parfums.cz a Bára Rektorová ze sushiqueen.cz. S moderováním celé akce pak Markovi Prokopovi částečně pomáhal „brandking“ Vilém Rubeš.

Sestavit ucelený a homogenní kurz na dané téma je téměř nemožné, proto se celý program skládal z inspiračních přednášek, individuálních příběhů a vzájemných konfrontací jednotlivých firem. Praktické workshopy, které pravidelně tvoří nejpřínosnější část celé konference, letos bohužel zcela chyběly. Bylo tak na každém účastníkovi, co si z prezentací odnese. Mně osobně v paměti utkvěly zejména následujících pár postřehů:

  • Úspěch není replikovatelný. Co funguje u jedné firmy, nemusí fungovat u druhé. Každá je unikátní a individuální. Každá má jinou chemii, DNA, firemní kulturu a osobnosti, na kterých stojí.
  • Firma je z velké části obrazem svého vůdce.
  • Lidé následují vůdce s jasnou vizí.
  • Úspěchu můžete dosáhnout i díky štěstí. Nepotřebujete vizi, procesy ani cash-flow. Je ale jistější na to nespoléhat, tvrdě makat, dělat svou práci dobře a být pro kolegy správným vzorem.
  • Rozhodnutí o vstupu na zahraniční trh můžete udělat jen tak na základě náhlého popudu a bez jakékoliv smysluplné analýzy. Pokud tedy máte dostatek kapitálu na případné ztráty.
  • Nevyšlo vám to poprvé? Ani podruhé? Zkuste to potřetí! A ideálně trochu jinak…
  • Prodali jste svou firmu? Můžete ji legálně a morálně prodat ještě jednou. Jen musíte být šikovní.
  • Chcete-li firmu prodat nadnárodní společnosti, musíte mít hyper-ultra-mega-cool tajemný nástroj, na který uslyší. Pokud nemáte, vyrobte si ho.
  • Emailový nástroj Maileon může být vhodnou náhradou za MailChimp. Zejména pokud často bombardujete MailChimpovu technickou podporu. Díky sídlu v Maďarsku je Maileon pružnější než US podpora MailChimpu.
  • Pokud nemáte k dispozici nic lepšího, vyzkoušejte komplexní řešení pro řízení firmy (Zoho).
  • Ať začnete prodáváte cokoliv, velmi brzy vznikne nějaký agregátor. V oboru designových doplňků do bytu (Bonami) to byl např. fuf.cz
  • Povinná četba marketéra:

Další ohlasy z letošního LIMu:

09.09.2015

Komentáře